lördag 16 april 2011

Asp till Qatar ändå?

Lördagens upplaga av den lokala tidningen avslöjar att Asp har några klubbar som vill ha hans underskrift. Någon från Allsvenskan och någon från Elitserien. Sedan finns även intresse från utlandet. Tidningen tror att det är TSV Hannover Burgdorf i den tyska bundesligan. Asp tränade ju med dem innan han sedan valde IFK Skövde.

Jag tror att det mycket väl kan vara Al Wakra, laget från Qatar. Vi får se. Kommer att träffa Asp här om några timmar på samkvämshelgen så jag ska höra med han om det.

***

Snackade just med Treijner. Nu höll han på att packa bilen. Sälen nästa. Jag fick inte följa med. Börjar känna igen det där. Friplåtar till VM-handbollen, nu Sälen. Undrar vad nästa grej blir.

Fast snart blir det samkväm, som sagt.

***

Guifs tränare Kristján Andrésson har läst bloggen och kommenterat. Stort tycker vi. Det var alltså en kommentar efter mitt inlägg om att Guif varit i blåsväder några gånger under säsongen. Kul att du gillar bloggen för övrigt.

Självklart förstår väl jag också, när man sätter sig in i situationen och vet vilka ni är, att ni inte är som media vill få er till alla gånger. Alla historier har två sidor och alla hamnar vi i blåsväder då och då. Kanske inte alla då men ni fattar poängen. Jag gjorde ett ganska kort och vinklat inlägg utifrån vad som skrivits i media. Nog om detta. Hoppas du inte tog alltför illa upp. Ni är väl rätt vana vid att det skrivs om er. Positivt som negativt.

Trevligt också att du minns mitt gamla P 80-lag från IFK. Björkman fick problem med axelluxationer i bägge axlarna. Mycket tråkigt på en sådan stor talang. Stoffe Karlsson (Lukas brorsa) körde lite fotboll mot slutet. Andreas Eriksson skadade knät. Resten? Ja, de flyttade iväg och började plugga/jobba och slutade med handbollen. Målvaktslegenden Mattis, minns du inte han? Han gör nu karriär som sportfiskare med Asp, Gee, Dalin och mig.

Så, det är bara jag som tappert naglar mig fast i handbollens värld av gamla gänget. Kroppen säger annat många gånger men det är svårt när man har en sådan stor kärlek till sporten.

Men, Kristjan, jag tycker absolut att ditt förslag låter som en god idé. Både jag och bloggkollega Treijner känner oss smickrade och skulle gärna komma upp en sväng om tillfället är det rätta. Vore kalas att avrunda det med en match i ert semifinalspel mot Alingsås HK.

Ska hälsa Kenta också!

Lycka till nu. Ringer dig.

Inga kommentarer: