fredag 8 april 2011

Torsdagens träning

Det hände minsann lite grejer igår på träningen och det var rätt bra taggat också. En sekvens där Jeppe på H6 utmanade Axel "Shoulder" Eriksson på V1 slutade med att "Shoulder" låste upp Jeppe och vräkte honom över sargen och ut på läktaren. Jeppe blev sådär halvnöjd och filmtiteln "Om blickar kunde döda" kom genast upp i min tanke. Nu slutade alltså det hela lyckligt men som ni förstår är vi fullt beredda inför söndagens drabbning. Vi kommer inte att vika oss en tum.

Mer om träningen då. En relativt nyopererad Jepsson fanns på läktaren med gott humör. Han ställde sig frågan både en och två gånger hur många gånger jag skulle ta nytt handbollsklister i varje liten micropaus.

- Barnhänder och handsvett Jepsson, sade jag samtidigt som jag visade upp min nyinlimmade vänsternäve.

Jepsson svarade med att skaka på huvudet samtidigt som jag kunde skymta ett leende. Ska han säga förresten. Han har ju händer som ett dasslock. Behövs ju inget handbollsklister där.

Det var annars truppen i sin helhet som öste på igår under en och en halv timme i Sporthallen. Efteråt stod jag och Germe bredvid varandra och försökte stretcha lite vader samtidigt som vi hängde mot sargen. På första läktarraden satt bland annat Viktors pappa Lasse.

Germe: Du Lasse, kan inte vi byta kropp inför söndag?
Lasse: Hahaha, ja, det vore ju nåt. Ingen blir gladare än jag.
Germe: Jag har bara tre stukade fingrar, en sträckt rygg, ont i knäna...

En bit ifrån satt vårat lags läkare (narkosläkare) som Kenta var snabb med en kommentar till angående Germe.

Kenta: Han där, han kan du sätta upp en tid för en helrenovering på.

Efter träningen hölls ett inför-matchen-tal av Kenta. Precis när han var färdig med det kunde man riktigt ta på stämningen. Den låg och hängde där i luften samtidigt som alla kring långbordet hade sammanbitna miner. Helt klart laddat men på rätt nivå. Inte överladdat. Bara laddat. Det blir bäst så.

***

Nästa helg ska vi resa med laget till hemlig ort, som styrelsen säger, för att tillbringa ett dygn tillsammans. Blir en härlig avrundning på säsongen. Extra (Heja) kul är att Jepsson utnyttjat ett frikort hemma och att han därmed kommer loss till denna laghelg.

1 kommentar:

Hagman sa...

Du missciterade Germe. Han sa "Du Brofjord, kan inte vi byta kropp inför söndag?"

Lasse hörde detta och svarade direkt, jag tror dock han sa det till Victor.