fredag 22 april 2011

IFK Nyköpings utvisningsliga

Om jag ställer frågan vem som vann IFK Nyköpings utvisningsliga skulle väl de flesta svara Andréas Asp?! Eller? Denna kopiöst fysiskt vältränade människa åker ut så fort han tar i en bråkdel av sin muskulära kapacitet. Inte lätt att hålla sig kvar på planen då heller. Faktum är att han är seriens mest allroundkunnige försvarsspelare enligt mig med flera. En liten parantes sådär.

Jaja. Om jag får göra er besvikna så vann inte Asp utvisningsligan. Kanske att han hade gjort det ifall han spelat lite fler matcher. Hur som helst så slutade utvisningsligan enligt följande:

1 - Simon Skuthälla, 15 utvisningar
2 - Andréas Asp, 9 utvisningar (1 rött)
3 - Stefan Germerud, 9 utvisningar (1 rött)
4 - Jonatan Jepsson, 6 utvisningar (1 rött)
5 - Viktor Brofjord, 5 utvisningar
6 - Tommy Dalin, 5 utvisningar
7 - Mikael Gustavsson, 5 utvisningar
8 - Jesper Göransson, 3 utvisningar (1 rött)
9 - Axel Eriksson, 3 utvisningar (1 rött)
10 - Daniel Tornler, 1 utvisning
11 - Niklas Fogelgren, 2 utvisningar
12 - Melcher Melchersson, 1 utvisning
13 - Martin Pettersson, 1 utvisning
14 - Markus Pettersson, 1 utvisning
15 - Rickard Söderberg, 1 utvisning

Om Skuthälla var bäst på utvisningar i hela serien? Nej, det var han inte. Det var några stycken som slog honom på fingrarna där. Jag kommer till det vid ett senare tillfälle tänkte jag men kan redan nu avslöja att 15 utvisningar räckte långt i ligan över division 1 norras busliga säsongen 2010/2011.

Inga kommentarer: