tisdag 5 april 2011

Ny sekretariatsskandal i kvalsammanhang!?!?

Gick idag in på handboll.info för att se hur division ett-kvalen gått och om resultaten jag skrev in stämde. Då såg jag att det lämnats in protest efter mötet mellan Önnerediterna och Kungälv.

Informationen är knapphändig men vad jag kunde utröna från respektive lags hemsida, menar Kungälv att ett av deras mål felaktigt bokförts som mål för Önnerediterna. Oerhört anmärkningsvärt och troligen direkt avgörande då det stod 28-28 efter full tid och 36-31 efter förlängning. Det är dock oklart om det "felaktiga" målet ska ha inträffat under första 60 eller under förlängningen.

Nu är det så att jag inte har en aning om huruvida det ligger sanning bakom anklagelsen men man får ju kalla kårar och tänker genast på vårt kval till Allsvenskan mot Kärra. Det här får vi följa upp närmare och information tas vänligen emot!!

Länkar: Kungälvs hemsida - Önnereds hemsida

4 kommentarer:

Johnny sa...

"Följdaktligen borde vi vunnit vunnit matchen inom ordinarie tid med två mål"
Alltså inte i förlängningen.

Så här är det vid varje norrlandsresa. Utvisning för felaktigt byte av seketariatet eller att ett mål dras bort i halvtid för att seketariatet råkade trycka två ggr.
Mycket konstigt händer i de norrländska hallarna.

pelle sa...

Johnny - Ja, jag listade ut det sen också men dessvärre efter jag skrev inlägget.

Jasså det är besvärligt i Norrland? Nå, det verkar besvärligt i Göteborg också för där har vi drabbats av ett fuskande alternativt "bara" inkompetent sekretariat. Nu verkar det alltså begåtts fel där igen.

NIklas sa...

Hoppas det händer nåt med förslaget om att alla kvalmatcher ska ha en neutral tidtagare utifrån.
Känns som det är "skandal" minst en gång per vår nu..

mammahandboll sa...

Hör o häpna! Protesten gick igenom och det blir omspel!