torsdag 28 april 2011

200 cm Jepsson är klar för Hallby

Det stod för en tid sedan klart att det inte skulle bli någon fortsättning för Jonatan "Jeppe" Jepsson i IFK Nyköping. Den reslige skytten vill spela på en högre nivå och där kunde allsvenska IF Hallby HK från Jönköping erbjuda en plats i truppen. För övrigt en klubb som Jepsson spelat i tidigare.

Valet för alltså på en nygammal klubb för dig, IF Hallby HK. Nu ser det ut som att laget tappar sin skyttekung Victor Skillhammar till förmån för något elitserielag. Är tanken att du ska gå in och ersätta Victor rakt av?
- Nej, det är inte tänkt. Svårt att ersätta honom som gjorde så myckt mål.

Varför föll valet på Hallby?
- En klubb som jag känner som är på väg uppåt igen.

Vilka andra klubbar var med i matchen om din signatur?
- Hallby och Nyköping.

Senast du var i klubben var ni nära att ta er upp i Elitserien efter en jämn matchserie mot HK Drott. Vad blir målsättningen i år?
- Det stämmer. Hade även ett kval mot Lugi som var jämnt. Målsättning är att vara med i toppen.

Ja, just det. Hallby kvalade både 2007 och 2008 mot Elitserien. Vad blir ditt individuella mål för säsongen?
- Helt klart att ta en startplats. Men kommer få kämpa om den.

Hur känns knät?
- Knät känns bättre och bättre. Har varit ute och löpt några gånger och det känns bra.

Bjuder Hallby på en skön takvåning och ett glassigt elektrikerjobb åt dig nu?
- Nä, det gör de inte men de hjälper mig att fixa bostad och jobb så gott de kan. Söker själv också.


Jepsson ska pröva lyckan i allsvenska Hallby nästa säsong.

Är det klart vilka spelare som lämnar Hallby från årets trupp?
- Det har jag inte så stor koll på förutom Skillhammar.

Din gamla lagkamrat från Lindesberg och Hallby, Robert Jangmo, har kommit hem och skrivit på för Hallby. Vad kommer han betyda för laget?
- Det kommer betyda en del rutin och målfarlighet. Får även bättre bredd på truppen med många bra spelare.

Hur skulle du vilja beskriva sin korta sejour i IFK Nyköping?
- Hade väldigt roligt i Nypan. Fick tillbaka glädjen igen.

Perfekt ju. Kul att ha dig här. Kommer du vara längst i Hallby med dina 199 cm?
- Ja, det tror jag att jag kommer vara. Senast jag mätte mig var jag till och med 200 cm.

Inte illa. Då blev längden jämn och fin nu med två blankt. Finns det någon som skjuter hårdare än dig där i Hallby?
- Det finns många som skjuter hårt och bra.

Blir det någon semester för dig uppe i Härnösand i sommar för att hänga lite med bloggar-Tobbe?
- Jag har varit uppe i Härnösnad och hängt med bloggar-Tobbe nu i påsk. Och jag kommer åka upp i sommar med. Min bror tar studenten.

Av tradition har din nya klubb varit och spelat försäsongsturnering i Nyköping de senaste två åren. Se till att ni kommer hit även i år så vi får ta en match.
- Det skulle ju vara väldigt kul. Jag ska försöka fixa det.

Jepsson, nu när du drar från IFK, skulle inte jag kunna få din IFK-väska då?
- Haha. Den som jag ville ha som ett minne från klubben. Men självklart kan du få den.

Tackar! Stort lycka till i din nya klubb nu. Se till att bomba upp laget till Elitserien. Vi ses!
- Tack så mycket.

Inga kommentarer: