måndag 3 januari 2011

Mycket Asp nu - del 3

Men först lite kort från kvällens träning.

Asp: Rille, jag har en idé på en grej till bloggen där jag *sekretess*...
Germerud: Du tycker inte att det varit tillräckligt mycket med Asp på bloggen på sistone?
Jag: Hahaha. Bra idé Asp men jag tror att den grejen skulle bli lite för mycket. Fast nånting borde vi ju göra. Förresten, nån som vill vika ut sig? Någon? Ingen frivillig?

Sporthallsgolvet tömdes på herrspelare utan att jag fick signa någon frivillig. In kom istället damlaget. Jag kände att det inte var läge att vråla samma fråga en gång till. Jag är ju inte Bingo direkt. Däremot var Bingo med och tränade ikväll. Jäkligt kul.

Så. Nu. Treijner hade rätt och jag håller mitt löfte för här kommer den näst sista delen av Asp-intervjun.

Del 3

Golden 90's och IFK Skövde. Fanns de där också?
Hahaha! De finns överallt, tro mig! Det finns allt möjligt intressant som påståenden om tolvvåningshotell som är stora som hus och funderingar kring varför man sätter igång vindkraftverk när det ändå blåser så mycket. Vassast i Skövde måste ändå Komayesh vara. Han tror nog fortfarande att T-Bone är USAs vanligaste förnamn.


Andréas favoritbild från Alingsås-Skövde (23-24). Järlen och Andréas jublar ikapp med Äpplet som räddade straff i sista sekunden av Johan Petersson. Skövde bröt Alingsås hemmasvit utan förlust på 2 år.

Det är ju helt sjukt, egentligen, hur mycket mål du gör i handbollen. Kommentar till det?
Skjut där målvakten inte står och står han ändå där du skjuter så skjut hårt och igenom honom!

Enkelt ju. Ska testa det imorgon. Du har ju hållit på med en massa sporter, under din uppväxt. Du hade en fin målkänsla även i fotboll och innebandy, eller?
Det stämmer väl. Men det var på ungdomstiden och i dessa sporter hade jag rollen som den klassiska måltjuven. Jag gjorde förvisso jävligt mycket mål och slet och kämpade så fort bollen var i närheten men jag jobbade aldrig hem så det var knappast bara klang och jubel i skällan. Jag var knappast någon försvarsbjässe i handbollen heller men min knäskada tvingade mig att lära mig försvarsspel och av den smålata måltjuven finns inte mycket kvar idag. Idag springer jag hem och Biffen har lärt mig att passa på kontringar också!!

En annan sjuk sak är dit flyt i att vinna pengar på en av spelautomaterna i stan. Har du hittat en bugg på den där maskinen, eller?
Det blir inte alltför mycket av den varan men nog har jag haft tur när jag ställt mig vid Svenska Spels banditer. Ett tips är att fråga Mattis vilken knapp man ska trycka på och sedan göra något helt annat. Brukar funka. ;)

Det är oundvikligt att inte komma in på det här med ditt temperament, som du visserligen lärt dig hantera rätt bra efter en anger management-kurs hos din husläkare, Lars Björkman. Vad har egentligen denna kvacksalvare inneburit för dig och ditt temperament?
Jag har alltid varit en tjurskallig jävel som ger allt när det gäller träning och match och jag har sällan låtit bli att visa mitt missnöje med folk som inte kämpar eller andra felaktigheter som man inte vill uppleva (domartabbar bl.a.). ;)

Mitt temperament är mycket av min drivkraft när det gäller att prestera men på senare år har jag lärt mig att tona ner det en aning när det verkligen har behövts. Självklart brinner det till för mycket även idag men det sker knappast lika ofta idag som förr.

Larsa är ju en kvacksalvare som få men hans återinträde på handbollsplanen 2007 gav mig något att tänka på. Hans nonchalanta men ändå lugna och roliga sätt är något att beundra. Hur arg han än borde bli i vilken möjlig situation som helst vänder han snabbt till att bara skratta åt det av någon anledning. Det kan handla om märkliga mänskliga beteenden och sådant väljer vi bara att benämna på något kul sätt för att bara skratta ännu mer åt det nästa gång det händer igen.

Vi kör hårt än idag men tiden är knapp nu när han har två knoddar hemma och jag försöker hitta på allt möjligt trams för att han ska försöka prioritera oss före familjen någon gång. ;) Denna megatalangs axlar orkade tyvärr bara en knapp säsong och sedan förmådde han inte spela mer handboll.

Jag tror att IFK Nyköping hade spelat i allsvenskan idag om Larsa hade kunnat vara med på vår resa det året som Kärra anställde en fuskare i sekretariatet.


***

Avslutningsvis lite groggpinnenyheter. Hämtat från Innebandymagazinet.

Svenska Innebandy Ligan gick för ett tag sedan ut med ett mejl till alla lag och informerade om totalförbudet gällande silikon.
- Sedan dess har det inte varit några problem, säger SIL-VD:n Torbjörn Andersson till Innebandymagazinet.se.


Då kan jag meddela SIL-VD:n att någon/några innebandymålvakter i Nyköping sprayar sig fulla med den här skiten. Minst fem personer höll på att slå ihjäl sig i vårt lag på träningen ikväll efter att vi körde kontringar. Varför tränar man med något som man ändå inte får använda på match? Sluta upp med tramset, tack!

Bra så.

Inga kommentarer: