tisdag 18 januari 2011

Jag konkurrerade med Sveriges bästa 95:a!

IFK Nyköpings andra representant i SverigeCupen, på pojksidan, heter Johan Lindelöf (ni även läsa om Dante Lindén här på bloggen igår). Johan spelade V9 i Sörmlandslaget men i IFK rullar både han och Dante ganska friskt på alla 9-meterspositionerna.

Tjenare Johan! Hur gick det för dig i SverigeCupen?
Det gick faktiskt ganska så bra för min del. Jag konkurrerade med Sveriges bästa 95:a! Han heter Daniel Ekman (Guif) och han kom med i All Star Team. Grymt duktig rent ut sagt men jag gjorde mål i varje match då jag fick komma in och det är jag nöjd över.

Laget gick bra i cupen. Är ni nöjda? Hur nära var ni att gå segrande ur semin mot Skåne?
Vi är ganska nöjda med vad laget presterade. Jag och även alla andra som såg den riktiga finalen mellan Skåne och Göteborg anser att den moraliska finalen var mellan oss och Skåne.

Matchen mot Skåne var den roligaste matchen jag någonsin spelat. Sjukt mycket folk på läktaren och alla var grymt taggade i laget!

Det var en jämn match hela vägen och vi ledde med 13-12 i halvlek men i andra halvlek orkade vi inte riktigt med deras tyngd. Kan även konstatera att hela deras första 6:a var längre och större än alla i vårt lag. Ärligt talat så undrar jag vad de göder spelarna med där nere i Skåne.

Känslan att representera Södermanland?
Det var härligt! Laget var fullt av bolltrollare och tekniker, talanger helt enkelt och det var kul att få vara med och konkurrera.

Vad är ditt mål med handbollsspelandet?
Det är att utvecklas till min fulla potential och med rätt inställning så tror jag att det är möjligt.


Johan siktar in sig.

Din specialitet på handbollsplanen?
Själv så tycker jag att jag kan lite av allt. Ganska bred i mitt spel.

Förebild?
Daniel Narcisse i Frankrike. Med sin spänst och snabba fötter vinner han nästan varje duell man mot man fast han är storleken mindre. Bra spelförståelse har han också. Grymt bra handbollsspelare helt enkelt!

Spelet i SverigeCupen. Vad är du nöjd resp. mindre nöjd med?
Jag är mest nöjd med Sörmlandslagets spelidé. Hela vårt spel var uppbyggt på fart. Grunden till det var ett stenhårt försvar. Snabba omställningar från försvar till anfall. Vi skulle redan vara i anfall på andra passen. Riktigt kul att spela detta spel och själv så tycker jag det är som roligast när det går ruggigt snabbt. Framtidens handboll!

Det finns inte så mycket jag är mindre nöjd med, men jag borde nog ha gått mer på mål och tvekat lite mindre och bara kört på! Men i helheten är jag nöjd!

Hur går det för er i IFK så här efter halva säsongen?
Vi fick en riktigt dålig start på säsongen med många förluster då vårt spel inte fungerade alls. Nu på senare tid har det börjat gå bättre och bättre. Innan juluppehållet knep vi faktiskt två segrar. Vi spelar i en riktigt bra serie och har spelat jämnt i nästan varje match och nu på våren SKA vi lyckas vinna fler matcher! :-)

***

Gustaf Lindelöf, tränare i P-95, om Johan: Han var andrahandsval på V9 och bytte med en kille som senare kom med i All Star Team och tilldelades Most Valuable Player (Daniel Ekman, son till Janne Ekman från Guif). Johan spelade ca 8-9 min/match och jag tyckte han gjorde det mycket bra.

Släppte inte förbi någon alls i försvaret och missade endast två skott av hans 12 mål cupen igenom. Rätt bra att kunna göra 2-3 mål/match med den korta speltiden. Han hade också många assist till Sörmlands otroligt duktiga V6:a (Fredrik Gustavsson, som också kom med i All Star Team).


Gustaf surfar och har det bra.

Inga kommentarer: