onsdag 26 januari 2011

Överraskning och en skön lunch

Observera att matchen mot RP Linköping redan är imorgon, torsdag. Alltså ingen Handbollsfredag denna vecka. Puh, jag skrev rätt den här gången. Är fortfarande helt skadad efter mina felskrivningar för ett par månader sedan. Fredagsha… Även matchtiden är annorlunda. 19.45 är det som gäller och inget annat.

***

En överraskning väntar imorgon. Vad kan det vara? Vad tror ni mest på av följande alternativ:

1. Jag ska blogga live från matchen med galna upptåg innan, under och efter matchen.
2. Jag ska sjunga och spela gitarr i halvtid.
3. Jag trotsar den bakre meniskens defekt och kör. Knorrar, flippar och skjuter i krysset var och vartannat anfall.
4. Jag, Veronica och Antal trixar med den stora VM-bollen i halvtid.

???

Eller så är överraskningen något helt annat. Kom dit och se efter själva!

***

Ikväll ska jag, Gipset, den-andre-med-skadad-bakre-menisk samt målvaktslegenden ses. Vi behöver stötta och ventilera. Lätta på trycket. Nyttigt för oss alla. Rehabiliteringsträning. Först lite renfällar på Qvarnen och därefter kanske vi rör oss vidare. Närbelägna Fik@ har ju en klockren dessertmeny.


Gipset. Eller Kobran som Kurre sa till mig på telefon idag.


Målvaktslegenden Mattis är ute och fiskar. Tomhänt när dagen skulle summeras, i vanlig ordning.


Den-andre-med-skadad-bakre-menisk (Gee)


***

Var på lunch med Gipset, hans anger management-terapeut samt målvaktslegenden Mattis. Kina-haket var stället för dagen.

AM-terapeuten: Jag vill ha en sån som han (pekar på Gipsets mat), fast med mycket kyckling i. (ironisk här eftersom det inte var överdrivet med kyckling i, reds.anm.)
Servitören: Det är kyckling i den.
AM-terapeuten: Men jag vill ha mycket kyckling.
Servitören: Okej.
AM-terapeuten: Sen vill jag inte ha någon lök i.
Servitören: Det är ingen lök i. Det är bara purjolök.
AM-terapeuten: Okej. Bra. Tack.

Det går inte alltid så bra när AM-terapeuten ska köra sina specialbeställningar. På det numera nedbrända Tandoori House fick han alltid dressing på salladen trots att han varje gång beställde utan. Mycket riktigt fick han, som servitören sa, purjolök i som tydligen inte klassas som lök. Mängden kyckling var väl heller inte något utöver det vanliga.

Möjligt att det kan gå till så här, se nedan, på Asps och AM-terapeutens samtal. Den här gången slutade det lyckligt med en high five. Först blev AM-terapeuten skrämd av Gipset. Därefter härmade han Gipset och på sista blev det alltså en high five. Sköna grabbar.

3 kommentarer:

mamma handboll sa...

Jag gissar på nummer 4..............näe, gubevars!

Div 1 kollega sa...

Se till nu att vinna lite matcher fan! Skulle vara tråkigt med ett div 1 utan Nyköping, hellre möter jag er borta inför 500 galna på läktaren än att möta typ Täby i en hall med Bajens b-lags närmsta sörjande..... Kriga nu förfan! :)

Anonym sa...

för HELVEEE***EEEE TA OCH VINN NU GRABBAR!!!!!!!!!!! ANNARS SPYR JAG BLLOOOOOOOODDDD!!! IIEEEFFFKKAAA HEEEJJJAAAA!!!!