torsdag 27 januari 2011

Jonatan Jepsson är klar för IFK Nyköping

199 cm långe Jonatan Jepsson lämnar elitserielaget Lindesberg efter att nu ha skrivit på för IFK Nyköping. I och med värvningen av Jepsson får laget nu in en skytt av rang.

Först och främst Jonatan, varmt välkommen ska du vara till IFK Nyköping. Hur känns det att hoppa in och spela med IFK Nyköping så här helt plötsligt?
Det känns bra. Den kontakten jag haft med klubben de här dagarna har varit kanon och det ska bli kul att spela med er.

Härligt! Vad vet du om IFK Nyköping och staden Nyköping?
Jag vet tyvärr väldigt lite om både klubben och om staden. Vet att ni har väldigt go publik och att det inte är roligt att komma som bortalag. Har inte spelat mot er dock. Har inte varit i Nyköping mer än att jag stannat på Max ute vid E4:an när jag varit ute o rest.


Jonatan Jepsson i Lindesbergs oranga tröja.

Det är inte fy skam att ha käkat på Max i Nypan, Jonatan. Hur gick värvningen till?
Jag pratade med min förra tränare Johan Petersson när jag var nere i Jönköping i lördags och kollade på VM. Johan hade kontakt med er sedan tidigare så han rekommenderade mig för eran styrelse och sen gick allt väldigt fort.

Ska du vara med resten av säsongen?
Ja, vi har skrivit kontrakt säsongen ut och även över kvalet om det blir av. Men det ska det inte bli. :)

Ska du bo i Nyköping eller åker du emellan?
Jag kommer att bo kvar i Lindesberg för att jag har mitt jobb och flickvän här men kommer att bo över i Nyköping de nätterna som behövs.

Kan det bli aktuellt för en fortsättning här även över nästa säsong?
Vi kommer att ta diskussionen om nästa säsong senare. Vill koncentrera mig först och främst på slutet av denna.

Vad är dina styrkor som handbollsspelare?
Mina styrkor som handbollspelare är främst mitt skott men har även bra blick för spelet.

Hänger du med i vad som händer i dina tidigare klubbar?
Jag försöker hänga med så mycket jag kan. Alltid kul att se hur det går för gamla polare.

Längtar du hem till Norrland och Härnösand?
Nej, jag kan inte säga att jag längtar hem. Men det är alltid lika kul att komma upp och träffa kompisar. Dock är det en bit upp dit så det blir för sällan. Sen är det tråkigt att inte kunna få träffa familjen, som bor kvar där uppe, så mycket som man vill.

Apropå Norrland så brukar många fiska däruppe. Gillar du att fiska?
Har aldrig varit någon fiskare. Har för dåligt tålamod för det. Håller mig ute på golfbanan istället.


Jonatan har i alla fall fått en fisk.

Vad har du för mål med handbollen?
Hade som mål när jag gick upp i a-laget som 17 åring att spela Elitserien. Sen gick det inte så bra som jag tänkt förra året på grund av olika saker. Mitt mål är fortfarande att spela där. Så att det är det jag siktar på.

När du spelade i Hallby hade du Johan Petersson som spelande tränare. Hur var det tycker du?
Jag hade 3 riktigt bra och roliga år i Hallby. Lärde mig väldigt mycket av Johan och det gjorde att jag fick chansen att spela i Elitserien. Så har bara gott att säga om honom, både som handbollsspelare och person.


Jonatan som elefant på Kolmården.

Match ikväll mot RP Linköping och du gör debut!
Jo, det var tänkt att jag skulle bli spelklar till ikväll och alla papper är påskrivna och klara. Dock har jag blivit sjuk och ligger hemma isängen med väldig hosta och ont i halsen. Hoppas på att bli frisk i helgen så jag kan vara i träning med er nästa vecka.

Nu får du be Malin ta hand om dig så du blir frisk. Krya på dig. Riktigt häftigt detta och återigen varmt välkommen Jonatan!

Snabbfakta:
Smeknamn: Jeppe
Ålder: 25 år den 3 feb
Längd: 199 cm
Vikt: 96 kg
Civilstånd: Sambo med Malin
Favoritmat: Lasagne
Intressen: Kolla på fotboll och spela golf
Handbollsmeriter: 1 säsong i Elitserien och 3 i Allsvenskan
Yrke: Elektriker
Dold talang: Kan härma Katla från Mammas Nya Kille


Här kan ni lyssna på hur Katla låter från Mammas Nya Kille.

3 kommentarer:

mamma handboll sa...

VÄLKOMMEN in i IFK:familjen, vi kommer att ta väl hand om dig! Krya på dig!

Germerud sa...

Välkommen till IFK!!

Anonym sa...

välkommen till gänget.