måndag 24 januari 2011

Blåmärken försvinner och poängen består

Om det ändå hade blivit en poäng, eller två, för våra damer så hade åtminstone Joline Asp kunnat känna en någon bättre känsla här idag. Som ni kan se åkte hon på en ordentlig smäll på matchen mot Bolton igår.


Före och efter smällen.

Men Joline då, vilken smäll!
Haha, ja den var ordentlig.

Kan du inte berätta vad som hände?
Julia räddade en straff som jag tog returen på men jag blev inknuffad i målgården och domarna dömde övertramp på mig. De fick bollen och Julia gjorde ännu en otrolig räddning men en något längre retur som vi fick jaga och det blev kamp om bollen.

När jag och en tjej sprang bredvid varandra mot bollen kom en annan motståndare för att blockera min väg och den krocken bjöd även på hennes armbåge i mitt öga. Och deras boll. Jag blev tyvärr liggandes och det svullnade upp så mycket att jag inte fick fortsätta för kamraterna och väl på bänken blev jag yrslig och ramlade bakåt så det var väl tur det!

Läskigt. Tur att kamraterna stoppade dig från att spela vidare. Hur är det idag?
Förutom att folk på stan stirrar på mig som om jag blivit misshandlad så är det lugnt, bara lite huvudvärk.

Hoppas det inte är alltför illa, trots allt. Krya!
Tack ska du ha!

1 kommentar:

Anne sa...

Jaa smäller man får ta när man spelar handboll på riktigt. Vill man vinna bollen så.........