måndag 3 januari 2011

Svarta Boken öppna dig...


Tre sköna felsägningar av mannen här ovan:

- Vi är obesegrade i stadsbuss den här säsongen! Jakob, hösten 2005. Avd. stor buss eller väldigt liten plan.

- 20 minus 3 är ju 7. Avd. Jakob kan ha missat några mattelektioner i skolan. Ett härligt svar från den 7 februari 2006.

- Det är viktigt att få en tidig start. Avd. matchstart kl 07.00?



Milad är en mästare på detta:

- Vi har väl inte mött Örebro i år än, va?
- Jo, vi mötte dem i Katrineholms-cupen för två år sen!
10 februari 2006.

- Vi förlorade med 7-1. Det var helt förmjukande. Hösten 2005.

- Check!
- Matt!
Schackmästaren talade 9 mars 2006.


Dessa bägge Vasaloppslegender har fått mig till många skratt efter att ha läst i Svarta Boken.

- Skeptisk är samma sak som optimistisk! Lennartsson, 10 februari 2006.

- Juniorserien!?! Där är det ju bara gamla gubbar. Lennartsson, 10 mars 2006.

- Jag har ont i baksidan på knävecket. Lennartsson är tydlig, 14 mars 2006.

- Risgrynsgröt utan risgryn. Mogge äter mannagrynsgröt, 4 juli 2007.

- Milad har ju fått storhetsinsinne. Mogge, 24 september 2007.


Vår gamle lagledare "Biffen" bjöd på ordentlig show säsongen 05/06.

- Jag tappade plånboken så jag spärrade alla kort och legitimationen. Avd. "Biffen" verkar inte vilja vara offentlig.

- Det vore ju tråkigt med en boxningsmatch mellan Wiig och Johan. Avd. "Biffen tycker att Johan Wiig ska gå isär.

- Vi började på eftermiddagen, klockan 07. Avd. tidigt på eftermiddagen.

***

Senare ikväll är tanken att den näst sista delen av Asp-intervjun kommer ut.

***

På lunchen gled målvaktslegenden Mattis förbi:

Mattis: Jag tycker att det är hög tid att det skrivs lite mer om dig på bloggen!
Jag: Jasså, det tycker du. Vad tänkte du på?
Mattis: En och annan felsägning kanske?
Jag: Haha. Jag säger aldrig fel. Förresten, är du vaken?
Mattis: Oklart. Kanske går i sömnen. Jag vet inte.

2 kommentarer:

kurre sa...

är du säker på att det var mattis och inte mattis store bror som du snacka med? dom är ju ganska lika varandra. har ganska svårt att tro att mattis har vaknat.

Söderberg sa...

Tänkte inte på det. Kan ju ha varit så, Kurre! :-)