onsdag 12 januari 2011

Lukas och Bedda vann i dubbeln!

Spännande va? Ni får läsa mer om detta under morgondagen. Gjorde en kortare intervju med landslagsstjärnan Lukas så här inför VM-premiären.

***

Pelle har två VM-biljetter. Jag behöver bara en. Fyllde dessutom år igår. Jag ser inga konstigheter med detta. Mot Peking Pelle!

***

Bloggkollegan har scoutat fredagens motstånd, Lidingö, via senaste matchvideon och nämnde även Sonny som en lirare. Visst är han en lirare och visst kommer han till Nypan på fredag. Fick mig ett kort snack med den försvunne bloggaren här ikväll. Han har haft lite annat för sig den senaste tiden, som han uttryckte det. Sonny har ju nåt stort på gång, en handbollssajt, tillsammans med Djurgårdens Viktor Wrede och H43:s Petter Strömberg. Kan ju vara det som snor mycket av hans tid. Han var mycket hemlighetsfull och jag är mycket nyfiken.

***

Gick ju bra för Helge Freiman, Hampus Asp och Henke Olssons Tumba ikväll. De fullständigt mosade Djurgården hemma i Tumba med 37-23. Staffans grabb gjorde hela 10 mål, på 25 minuters spel. Han är bara 16 år (!). I skrivande stund hittar jag inget utförligt referat eller övriga målskyttar. Någon form av effekt borde ju intervjun med snygg-Helge ha haft i alla fall, haha. Hampa var säkert bra som vanligt också så Treijner & Söderberg ska nog ha en del i storsegern.

***

Nu har jag ett gäng sköna intervjuer klara också som bara väntar på att få se bloggens sköna gränssnitt och få läsas av er kära läsare. Det är återigen talanger som är temat och de kommer alla från IFK Nyköping och har nyligen spelat i JuniorElitCupen samt SverigeCupen.

Får inte bli för mycket intervjuer för ofta så vi tar det lite lugnt tycker jag. Finns så mycket annat att skriva emellan också.

***

Lunchade på hotellet med Mattis, Asp och jobbarkompisen Micke idag. Mattis fick en tidig ledning med 1-0 eftersom att Asp drog på sig en felsägning. Inom 20 sekunder hade Asp kvitterat och Mattis kände genast att vinden hade vänt. Innan vi hade huggit in på efterrätten (paj med hallon och björnbär) så hade också Asp gått förbi och ledde med 2-1 i felsägningar efter att Mattis dribblat med orden igen. Ett resultat som stod sig lunchen ut.

Bara att konstatera att Asp är svårslagen i en felsägningstävling. Mattis kanske skulle ha gått upp lite tidigare för han var nog fortfarande lite trött och schabblade bort det där lite väl enkelt. Tog ut segern i förskott skulle jag tro.

Inga kommentarer: