lördag 29 januari 2011

Lördagsmys...

Det är en småförkyld lördagkväll för mig där jag har bänkat mig framför tv-spelet i vanlig ordning. Har skaffat xbox nu också för att försöka bli kung på CoD även där, men än så länge får jag mest smörj. Vansinnigt obekväm kontroll om man jämför med ps3:an tycker jag!

Nåväl, som Rille skvallrade i bloggen tidigare var jag i Multihallen idag och såg flickor -98 spöa skiten ur Malmslätts HF. Riktigt duktiga var de och det kommer som sagt mer om dem när Rille fixat iordning allt material han filmade och fotade. Skojigt!

Men i övrigt sitter jag fortfarande och njuter av segern mot RP i torsdags. Tänker på hur små marginalerna är ibland i idrottens värld. En onödig utvisning från Larholms sida följt av en sekunddramatik på hög nivå när Tornler slår knut på sig själv när han fångar in bollen, vrider sig och lägger in bollen med blott en sekund kvar av matchen. Helt otroligt! Jag har sett klippet säkert 20 gånger och kan fortfarnade inte fatta hur han gjorde det!

Jag njuter också av Stefan Germeruds otroliga insats på högernio med hela 12 mål och 100-procentig i straffarna. Jag njuter av Wålinders tomma blick efter matchen då han har kämpat till sista svettdroppen vilket förlänade honom priset för matchens lirare. Flera andra kliver fram såsom nämnde Tornler, Simon som spelar i typ 57 minuter och sliter hund och våra duktiga kanstspelare. Emil som bytte av mig och den här gången höll han tätt mot slutet och var högst delaktig i segern. Det var ett jävla slit helt enkelt! Och på tal om slit tog jag den här bilden av Germes tejpning av handleden. En högst ofrivillig vaxning då den nya tejpen har ett rejält bett!


Ja det var ett rejält slit som låg bakom segern mot RP. Tror att de underskattade oss en aning då vi inte spelat bra det senaste samt att Asp var borta. Jag undrade själv inför matchen hur vi skulle tackla Asps frånvaro, samt att vårt nyförvärv inte skulle vara med. Lyckligtivs blev det att alla klev fram. Man kan bara hoppas att alla gör det när Asp och även då Jonathan Jepsson är med i truppen - i så fall ska det nog inte vara någon fara att vi hamnar i kval.

Eftersom det var RP vi mötte måste jag skicka in det här klippet en gång till i bloggen! Det är bland det roligaste jag sett på en handbollsplan och det är självklart Axels attack på Sporthallen i Linköping!

Haha, det får avsluta det här inlägget! Håll utkik efter reportaget från Multihallen och naturligtvis annat smått och gott här på bloggen. Imorgon avslutas VM nere i Malmö och då är man bänkad framför TV:n. Det vore fantastiskt om Sverige kunde knipa ett brons imorgon. Men oavsett är jag jättenöjd med deras insats. Nu är vi med i toppen igen!

Inga kommentarer: