fredag 28 januari 2011

Ida är straffskyttens värsta mardröm

Ni har redan fått läsa om Frida Wikner som var en av fyra IFK:are som var med och spelade SverigeCupen med Sörmlandslaget. Nu har bloggen också fått lite svar från målvakten Ida Rylander. En talangfull målvakt!

Hur kändes det att få representera Södermanland i SverigeCupen?
Jättehärligt! Det var riktigt kul att spela SverigeCupen.

Hur gick det för dig i målet, om du ska summera hela cupen?
Det gick helt okej. Kunde ha tagit några skott till, men är nöjd.

Var lagets insats godkänd tycker du?
Ja, jag tycker den är godkänd. Alla i laget var med och deltog i hela tuneringen. Lite surt att vi förlorade mot Skåne för då skulle vi inte fått möta Stockholm. Då kanske vi skulle ha gått längre men tycker det gick bra för oss.

Vilken var er bästa match och hur gick den?
Våran bästa match var mot Uppland. Vi var sjukt taggade och spelade asbra. Jag stod inte den matchen för det gjorde Alicia som var helt grym hela tuneringen.

Hur mycket speltid hade du i snitt/match?
Vi var 3 målvakter så fick inte stå så mycket.

Vilka lärdomar tar du med dig från denna helg?
Jag tittade lite på de andra målvakterna hur de stod i mål när de sköt från olika positioner. Så lärde mig lite hur man kan stå för att bli större i mål.

Vad har du för mål med ditt handbollsspelande?
Jag har inte direkt några mål med handbollen. Jag spelar för jag tycker det är kul. Men visst skulle man vilja bli något stort men man får se vad som händer.


Det Ida är bäst på - att ta bollen!

Ni gjorde ett stabilt gruppspel med endast en förlust och slutade där tvåa efter Skåne. Ni fick sedan möta Stockholm i kvartsfinalen och åkte där på en övertygande förlust med 17-9. Stockholmarna vann sedan hela cupen. Hade ni kunnat skaka Stockholm på nåt sätt?
Vi låg nästan lika med dem under första halvlek, men sedan så drog de ifrån. Vi tog bort deras bästa spelare men de var ett bättre lag så vi kunde inte göra något. Det var dom som skulle vinna så vi kunde inte göra något annat. Tyckte vi spelade bra den matchen så man får vara nöjd ändå.

Vad behöver du särskilt förbättra på handbollsplanen?
Jag behöver träna på låga skott och även inte ta upp samma ben, ska variera mig lite.

Beskriv dina bästa egenskaper på handbollsplanen?
Kantskott, straffar och kontringspass är nog mina bästa egenskaper.

Tack för intervjun Ida. Även du ska ha ett stort lycka till med studierna och handbollen!

Inga kommentarer: