fredag 21 januari 2011

Vilken sås och vilken kväll!

Igår hade vi alltså lite samkväm med laget på Asp och Jeppes jobb - Kungshagens skola. Asp och Lennartsson hade rört ihop och fått till en sagolikt god champinjonsås till fläskfilén och potatisgratängen. När undertecknad ville ha receptet var det lite oklart med mängden av allt då Lennartsson tydligen "tappat" i okänd mängd med köttbuljong. Gott var det hur som helst.

Till de tre ljuvliga rätterna såg vi såklart på matchen Sverige mot Polen. Vilken match och vad kul det är att se en match med 15 andra som alla har sitt sätt att se på handboll. Sitt sätt att kommentera.

Från handboll till att särskriva och till att särtala. Pelle noterade att Viktor gjorde det sistnämnda under förrätten:

- Den här löken var minsan väl skuren.
- Den är inte välskuren då? Haha, skönt att du börjar särtala nu också...

När matchen kom igång gjorde även IFK-syndromet, med att leta look-a-likes, detsamma. Arrhenius fick heta Hellboy (se inlägget från i tisdags om Zäta) under matchen. Han var het den där Hellboy. Ett hårt skämt var att Karol Bielecki hade gått vilse och egentligen skulle ha varit med på 100 meter frisim i någon simhall. Milad och Szmal var väl inte helt olika heller, enligt flera. Ett stort sus gick genom klassrummet när Källman fick sina frilägen och någon vrålade i samma ögonblick:

- Vaaa faaan, passa någon annan. Han kommer ju missa. Semafooooor!!!

Källman gjorde ingen besviken, den gången. Däremot var Ekberg, min vänsterhänte kollega på H6, lika het som jag var senast mot Lidingö. Herre min gud vad han var kass igår. Han missade ju precis allt. Skapligt förtroende han måste ha hos förbundskaptenerna. Vad har Janne Lennartsson gjort för ont? Eller som någon i klassrummet utbrast:

- Kul för Lennartsson där på bänken. Nu har ju Ekberg bara missat åtta skott och ändå kommer inte Lennartsson in.

En mycket lyckad kväll var det ska ni veta.

***

Är det inte lite komiskt att Ron Perlman, skådisen bakom den mycket sminkade och förvrängda figuren Hellboy, också är lik Arrhenius.



Kurre insisterade på att jag skulle lägga upp hans senast påkomna look-a-like.


Mogge Karlsson och Tobbe Karlsson.

Vet inte om jag blev helimpad, Kurre, men bara för att du är så rackarns go och snäll så publicerar jag denna.

Efter inlägget om Lidingö-matchen var det någon som kommenterade och ville ha med följande:


Pär Lindström och Teddy Lucic.

Jag skrev att jag hade surfat in på Silwing/Trojas och IVH Västerås webbsidor för att leta lite look-a-likes. I Silwing/Troja hittade jag flest. Nu spelar han dock inte kvar i Silwing/Troja men han finns kvar i truppen på webbsidan.


Andreas Hällqvist och Björn Källman.

Sist har vi veckans värsting, som Anrell kallar sin bästa.


Daniel Gustavsson i Silwing/Troja och Liam Norberg (från filmen Sökarna)

Sedan har jag två från IVH Västerås också men det kanske får komma lagom till lördagens lugna och sköna morgonstund.

2 kommentarer:

pelle sa...

Haha! Liam och Daniel Gustavsson är klockren!!

Jesper #6 sa...

Den där med Teddy och han i Lidingö kom jag och tänka på under match, rätt bra av mig tycker jag ;) men var nog fler som såg :)