lördag 8 januari 2011

Ett lätt och smidigt middagstips

Först och främst bara. P-99, vilket skönt gäng! Vilket gäng! Sanslöst sköna grabbar ska ni veta. Jag är smått lyrisk över hur kul det var att vara med. Kanske kan vara nåt för mig i framtiden, att lattja runt som någon tränare. Grabbarna kunde väl redan det mesta jag skulle visa men de lyssnade aktningsfullt och gjorde allt i ett, för mig, överraskande högt tempo. Sara och Mats gör uppenbarligen susen med grabbarna.

De lärde mig en ny fint också. Sugrörsfinten. Den hade även ett annat namn, stukarn eller nåt sånt?! Trodde först att grabbarna tillägnat namnet, på finten, till mig och mina sugrörsgrova ben men så var det nog inte. Eller, jag är ju inte helt säker förstås. Jag blev ju kallad sugröret när jag lyftes upp i a-truppen som 16-åring. Så, en parentes om mina sugrörsben bara.

Tack ska ni ha allesammans för en mycket givande förmiddag i Sporthallen.

***

Tänkte bjuda på ett rejält middagstips. Min kompis Andréas, spelar ej handboll, är en riktigt grym kock. Han, med mig som bihang i köket, fixade till en 6-rätters på nyårsafton. Bara sådär. Till och med menyn, som låg placerad på respektive plats, var högklassigt gjord. Jag var inte inblandad så kanske därför.



Först ut på denna 6-rättersmeny var tre olika sorters amuse-bouche. För er som inte vet vad det är kan jag säga att amuse-bouche är en typ av mindre aptitretare, som ofta serveras på mer exklusiva restauranger innan den verkliga förrätten kommer in på bordet.



Efter denna uppstart med alla delikatesser väntade fem rätter till:




Blev lite smått det där men det är bara att klicka på bilderna för att få dem i större format.

Onödigt att tillägga men jag gör det ändå: Det var löjligt gott och Andréas är den bästa kocken.

Inga kommentarer: