onsdag 19 januari 2011

Look-a-likes och Svarta Boken

Surfade runt på lite seriekonkurrenters webbsidor igår efter matchen Sverige mot Argentina. Tänkte att jag skulle hitta ett gäng look-a-likes. Drog igenom alla spelarbilder på Silwing/Trojas och IVH Västerås sida. Ska beta av resten vid ett annat tillfälle, tänkte jag.

Jag hittade faktiskt några stycken som jag direkt fann var lik någon kändis eller någon jag känner från Nypan.

Först ut får bli spelaren Oscar Matsson i Silwing/Troja som jag tycker är helt fantastiskt lik Benjamin Jernberg, som slutade med seniorhandboll efter säsongen 05/06. Benjamin ingick i det mycket framgångsrika P-88 som gick till final i Partille Cup med bl.a. Hampus Asp.


Oscar och Benjamin.

***

Svarta Boken kan man inte få för mycket av. Så är det bara.

- Du ska inte tycka själv om dig synd. Tommy Dalin och Yoda pratar samma språk. Den här är från den 9 mars 2006.


Dalin under en av många fisketurer.

- Vi har teori imorgon.
- Utan kläder?! Fredrik Svensson vill ha nudistläger. Sagd samma träning som Dalins här ovan.


Svensson vid grillen.

Uppenbarligen var det nåt i luften den kvällen för tränaren Jacke Sundberg var också i högform under avdelningen Duktigt lång resa.

- 6.15-tåget åkte jag med i ett år.


En glad och rolig skit, den där Sundberg!

Den 10 mars, dagen efter ovan alltså, var både Tobbe Johansson och Svarta Bokens mästare, Simon Skuthälla, oslagbara.

- Man blir ju arg inomhus... Tobbes svar på känslor när laget vinner men han själv spelar dåligt.


Tobbe och hans NHK spelar i grönt där nere i Peking. Passande.

- Hur många säten tar du? Nej, jag menar bussar? Simon undrar hur många platser det finns i Alex bil.


Simon, alltid välklädd och prydlig.

Den 12 mars 2006 var han också rolig, eller vad sägs om:

- Har de bara pizza på det här stället? Sagt samtidigt som han käkade pasta.

20 mars 2006 var han lite lurigare:

- Jag kommer sent idag, runt fem över kvart i.

Hatten av för dessa herrar. Hur ska man någonsin nå upp till deras nivå? Bara att lägga ner säger jag.

Inga kommentarer: