lördag 29 januari 2011

Ett glatt gäng i Multihallen

Treijner & Söderberg var idag och gjorde en film om ett mycket glatt handbollsgäng i föreningen. Så fort denna dokumentärsfilm är klar kommer den ut här, såklart. En sak kan jag avslöja och det är att Treijner borde ta över som matchreporter istället för den där Ekwall. Vilket lugn och vilka precisa frågor han ställde där mitt under matchen. Grym kille. Här ges en liten teaser. Treijner på väg.



Innan inspelningen drog igång hade jag sällskap av HK Extras (Heja) tränare, Stefan Antal, som sedan skulle döma matchen som vi skulle bevaka. Vi pratade vitt och brett om handbollen. Internationellt som lokalt. Roligt. Mitt i allt kom Simon in i Multihallen. Han lät meddela att han skulle ha en lugn och skön kväll. Strax innan vi sågs hade han varit i grannlokalen och beskådat när mamma Anette slog ner några käglor med klotet. Fullt upp med bowling och handboll i familjen Skuthälla.

Det vimlade av handbollsfolk i Multihallen. Strax därefter äntrade Fogel hallen. Han var mest på Rosvallas idrottsanläggning för att spana in några polare som spelade Gästabudsbollen (fotboll). Här ett litet klipp från vår konversation, oss tre emellan.

Antal: Du missade ledarutbildningen förra helgen.
Fogel: Jaha, var det förra helgen. Ajdå.
Jag: Jasså, Fogel. Ska du bli tränare?
Fogel: Ja, jag hade ju tänkt det men nu missade jag tydligen ett pass.
Jag: Bra!
Antal: Du hinner ta igen det där.
Fogel: Ok. Bra.

***

Jag känner att det hade varit kul att hänga med gänget till Malmö imorgon. VM på hemmaplan i en fantastisk arena. Fullsatt. Avundsjuk. Fast så fort jag påminner mig om vilket resebolag som ligger bakom resan får jag avsmak. Gipset och målvaktslegenden Mattis har ju inte den bästa servicen direkt. Det är svårt att glömma den fisketur vi hade i höstas. Tanken var helpension när jag hakade på. Istället blev det raka motsatsen.

1 kommentar:

pelle sa...

Jag är bannemig gjord för att filmas!!