söndag 23 januari 2011

Det sista vi behövde just nu

Som ni kunde läsa i mitt referat från gårdagen behövde Asp kliva av i slutet av den första halvleken. Han blev kvar på bänken även i den andra halvleken. Det gjorde för ont och Asp kände direkt när det hände, att något var fel.

- Det blev passivitetsvarning så jag drog ett avstämt från 10 meter. Fullföljde rörelsen och träffade försvararen. Jag kände direkt att det var något som var fel med högerhanden.

Väl hemma i Nypan uppsökte Asp akuten men innan dess behövde han få med sig en låda mat från Choys Garden. Specialstekta nudlar med kyckling. Akuten i Nypan är inte känd för att vara snabb så lite mat i väntrummet skulle i alla fall stilla mathungern även om handen bultade och värkte.

Men, så hände det. Redan efter 10 minuter inne på akuten klev en sköterska in i väntrummet.

- Andréas, varsågod!

Man ska inte bråka med Asp när han lagom ska till och äta men det gick bra den här gången. Undan gick det. Läkaren undersökte. De röntgade och de hittade en spricka i pekfingret och en värre skada på långfingrets del uppe i handen. Där hade det blivit ett brott som var jämns med. Spiralbrott eller hur man nu säger. Hoppas jag tolkade den skadedrabbade rätt på den knastriga linan från andra sidan Nypan.

Underarmen och handen är nu i gips. 3 veckor åtminstone. Se här.


Bad Asp skicka över en bild. Skönt att han fick med sin nya Yamaha också.

Snackade med Kurre och berättade om Asps skada. Kurre tyckte förstås att detta var skit och blä men han såg ändå något positivt i det hela.

- Nu kan inte Asp spela gitarr på 3 veckor i alla fall. Skööööööönt, hehehe.

***

Andréas avslöjade också något annat för mig. Något stort. Så stort att jag inte trodde det var sant. Jag ramlade nästan av stolen. Satte tuggummit halsen. Fick inte fram ett ord. Om nu inget annat inträffar kommer detta bli det största i IFK:s historia. Hoppas kunna avslöja detta snart. Ror man detta i hamn, ja då blir vi många som kommer bli väldigt lyckliga.

***

Damerna har match idag. Borta mot IK Bolton i Sprallenhallen. Hahaha. Sprallenhallen. Där vill jag också spela, i Sprallenhallen.

Jag snackade lite med Joline Asp här förut. Hon tror på en bra match. Senast lagen möttes blev det 21-21 i Nyköpings Sporthall. Härliga minnen eller vad sägs om Elinas kvittering där på slutet:



- Även om vi har flera nya 94:or med och truppen inte är ihopspelad kommer det nog gå bra. Jag är taggad till tusen, säger Joline.

Jag tyckte personligen att IFK var bättre än Bolton i senaste mötet, vilket också Joline höll med om.

- Ja, då var vi ett bättre lag. Men nu har vi tappat 3 bra spelare plus att några är skadade.

Bl.a. saknas Nellie Asp som är i Asien och reser runt. Åsa Wilén har ju flyttat och spelar med Tumba. Simons flickvän Anna Behm har slutat. Malin Åkvist är i London. Jeppe Göranssons flickvän Ida Loimi har varit magsjuk men ska vara med. Viktigt nu att Julia i kassen får till det. Hon brukar ju stänga ordentligt.

- Jag tror på Julle. Hon var bra i torsdags!

Det är inget snack om att Julia är uppskattad.

- Om inte annat är hon vår trygga lagkapten och man vet var man har henne, avslutar Joline.


Läkarstuderande Joline tror på en bra match idag mot Bolton.

***

HK Extra (Heja) har också match idag. Borta mot Hallstahammar. Tränare Stefan Antal om förutsättningarna.

- Vi har ingen avbytare. Jag får väl ta med mig skorna ifall någon behöver vila en minut. Så jag tror det blir tufft.

Fast han ser också något positivt i det hela.

- Men en sak är ju positivt då det blir bra med utrymme i minibussarna så det är nästan som att åka storbuss.

HK Extras (Heja) trupp kan vara lite svajig.

- För två veckor sedan var vi 28 spelare på träningen. Veckan före det var det 7 spelare. Nu åker vi på match med en avbytare och det är en målvakt. Känns rätt svajigt med folk om man säger så.

Tränare Antal avslutar med en look-a-like.


Målvakten Mattias Andersson och skådespelaren Tomas Norström (Olle i Pistvakt).

Inga kommentarer: