söndag 13 februari 2011

Vad hände kamrater?

Ja man kan väl säga att mina farhågor besannades! Som man tränar, spelar man är ju en klyscha som är alltför sann i vårt fall. Jag tycker att vi vek ner oss igår mot Lif Blå. Det fanna omständigheter som störde oss absolut. Domarna hade en märklig bedömningsnivå och det röda kortet på Jepsson avgör på sätt och vis matchen. Men vi har samtidigt genom dåligt spel sett till att det kan bli avgörande.

Nu är det en tuff uppgift som väntar framöver med idel tuffa matcher. Täby förlorade visserligen men de lär ta poäng i några sina resterande möten. Vi behöver ta 8 poäng för att vara säkra... Men vi får samtidigt börja ställa in oss på kvalmatcher i april. Kanske är att svära i kyrkan genom att jag säger det - men vårt spel pekar dessvärre inte på annat. Men vi har all anledning att höja hakan och sikta framåt. Vi är ett division ett-lag och jag är övertygad om att vi kommer vara det när säsongen är över också - vare sig den är över i mars eller april. Det finns vilande kvaliteter i laget som har ploppat upp lite då och då under säsongen. Dags att vakna nu säger jag bara!

Inga kommentarer: