måndag 7 februari 2011

MR på Sophiahemmet är avklarad

Det blev en dag i Stockholm för mig idag. Läkare Arn klämde och bände. Det gjorde inte direkt ont heller. Undrar om han tror att jag fejkade och tog upp hans tid helt i onödan? Utifrån det kunde han varken säga det ena eller det andra. Förståeligt.

Fick sedan tid för en MR av knät i huset bredvid. Fast tiden låg efter lunch så jag fick helt plötsligt 3,5h att slå död på.

Efter alla resor med handbollen har man lärt sig att Berras Sportfiske ligger längre bort där på Valhallavägen. Dalin påminde mig om detta i förra veckan också när jag var förbi träningen. Han påminner alla i minibussen också när vi far förbi där.

- Rille, då har du ju Berras Sportfiske där i närheten.

Självklart drog jag dit. Dock inga fynd med mig i bagaget. Däremot fylldes jag med inspiration. Havsöringsfisket ligger inte långt borta nu.

Efter det drog jag och åt jag lite färskpasta på Vapiano med gamla bästisen från Linköpingstiden. Det där stället kan jag starkt rekommendera. Sturegatan. Rundade av med en latte på White Room. Var ju bara någon från Bernadottes som fattades.

Sedan var det tid för MR. På med ett skynke och in i rummet där vänsterbenet fick köras in i ett stort hål. Kan låta suspekt så här i skrift men det gick bra. Fick hörselskydd också för det var ett jäkla oväsen därinne i rummet. Tror nästa jag somnade en stund också. Tog väl 20 minuter.

Röntgen-killen skulle skicka bilderna till Arn som sedan hör av sig till mig senare i veckan med en lämplig åtgärd. Operation eller rehab. Jobbigt med den här ovissheten. Allvarligt eller inte. Det är frågan.

Vill det sig väl kanske man kan börja träna handboll igen snart. Eller så är det slut på det. Jag får snart besked.

***

Var förbi träningen här ikväll. Träffade på och tjattrade med de flesta. Ledare som spelare. Asp var där och till min förvåning var gipset borta. No more cobra style. Däremot ett långfinger som det inte fanns någon styrsel i. Sedan ett gäng stygn på ovansidan av handen där det döljer sig två skruvar under ytan.

Efter detta drog träningen igång. En sedvanlig passningsövning följt av målvaktsuppvärmning och därefter någon runda med specialpositioner. Det första jag såg på det sistnämnda var Melcher som intagit min position på H6. Han började med en mörsare i bortre krysset. Efter den uppvisningen tog jag min eskimåjacka, drog ner SVEA-mössan och drog hem.

***

Sjukgymnastik imorgon.

***

Hammaräby vann klart klart mot Lidingö i lördags. 33-23. Inget bra resultat för oss men det är skit samma. Går inte att förlita sig på andra resultat.

Bra var det däremot, för vår del, att Tyrold fick stryk med 18-31 hemma mot Silwing/Troja. Holmberg och Grahn fick båda rött kort i Tyrold. I det segrande laget fick Liam Norberg-kopian avstå spel efter att ha varit sjuk under veckan. Bredden avgjorde. Tyrold hade 5 olika målskyttar där Söderström stod för 9 av 18 mål. I Silwing/Troja fanns hela 11 olika målskyttar. Då var som sagt inte Daniel "Liam" Gustavsson med heller. Han brukar ju göra ett gäng.

Men, 12-12 i halvtid. I andra gör alltså Silwing/Troja 19-6! Noterbart. Genomklappning.

Silwing/Troja har också en ny webbsida. Jag är villig att hålla med Aftonbladets Flinck att detta kan vara Sveriges bästa webbsida för klubblag. Riktigt snygg.

Det här, däremot, är Sveriges bästa handbollsblogg!

1 kommentar:

pelle sa...

Vi får hoppas på ett snabbt och POSITIVT besked Rille! Saknar dig på träningarna.