måndag 28 februari 2011

Fick ett tips...

... på ansiktsboken att gå in på den berömda kryssningsbloggen där vår "ordförande" tydligen skulle omnämnas. Det jag fann var en intervju med Johan Petersson och dennes medverkande på kryssningen. I intervjun tillfrågas Petersson vilka tio han tycker skulle samlas i en grupp för att bidra till utvecklingen av svensk handboll. Och på plats nummer tio fanns Fredrik Ahnmark nämnd som en av de tio! Det står också att han är ordförande i IFK vilket inte stämmer - det är Leif Karlsson som innhar den positionen.

Hur som helst tycker jag att det är roligt att en person som är IFK:are och knuten till föreningen är med bland de tio som Petersson tycker ska bidra till svensk handbolls utveckling (Petersson själv ingick givetvis i den namnkunniga skaran). Därför lyfte jag luren och ringde Fredrik för en kommentar:

- Ah, det är ju delikat, vad härligt!

Varför tror du att du är med på den listan?

- Jag vet inte rikigt faktiskt. Jag har ju pratat en del med Johan Petersson och haft en del idéer. Jag tycker att det är kul att hjälpa Petersson och uppskattar hans engagemang för Handbollssverige. Men sen vet jag inte om jag har bidragit med så mycket. Men det är kul och smickrande!

Inga kommentarer: