torsdag 3 februari 2011

Jepssons första träning i bilder

Ikväll dök han alltså upp. Jag kände mig rätt liten med mina 175 cm. Jepsson är 199 cm. Jag har barnhänder. Han har dubbelt så stora. När jag håller i en tennisboll. Ja, då ser det likadant ut när han håller i en handboll. Trevlig herre, denne Jepsson.

Tänkte bjussa på några av de 74 bilderna (längst ner i inlägget) som jag knäppte ikväll. Filmade ju en del också som jag tänkte klippa ihop till någon läcker rulle. Bonusmaterial får väl bli skönsången när vi hurrade för Jepsson där på slutet, som alltså fyller 25 år idag.

För er som undrar hur det såg ut. Ja, då kan jag avslöja att det såg bra ut med Jepsson på planen. Nyuppstigen från sjukbädden och nya lagkamrater. Jag hann ändå se något vi saknat. En riktig bombare. Guld!

***

Jag skulle också dra den dåliga nyheten om Gipset, Asp alltså. Han bytte från det tunga, vita gipset i fredags till ett blått plastgips. Vid röntgen såg man att det inte var helt okej med brotten i handen.

- Kom tillbaka på tisdag så röntgar vi igen, sa man.

De befarade att det skulle behövas ett ingrepp om det inte skett någon förbättring.

Väl på sjukhuset fick man se att det inte alls läkt som det skulle. Det blev operation på en gång och den rumänske läkaren lugnade Asp innan han sövdes ner.

- Om du vaknar upp med armen kvar, ja då har vi lyckats. Har du däremot inte armen kvar, ja då har vi misslyckats.

Sedan var det alltså godnatt för Asp. Som innan narkosen fått två bedövningssprutor i axeln eftersom det var planerat att det hela skulle ske med lokalbedövning där Asp skulle vara vaken. Bedövningen tog inte i hans vansinnigt muskulösa kropp så de var tvungna att söva ner honom. Två skruvar rätt in i handen och nu har han gips igen.

Det ska tydligen ta 10 veckor så ingen mer Asp den här säsongen alltså. Om det nu inte skulle bli kval i början av april men det känns rätt avlägset. Speciellt eftersom vi inte ska hamna där men också för att han då inte spelat på rätt länge.


***

Kvällens träning i bilder. Varsågoda!


Moe, lillebror Martin som trixar och Axel (närmast kameran.)


Matchvinnaren, med en sekund kvar, mot RP Linköping förra veckan. Daniel Tornler. Fortfarande glad som ni kan se.


Norrköpings Tobbe Johansson dök upp. Tobbe, är du klar? frågade jag. Nej, jag är inte klar, sa Tobbe.


Min kantkollega Jeppe Göransson satsar.


Blogg- och numera COD-kollega Treijner visar sin vighet. Här täpper han till ordentligt.


Nyförvärvet Jepsson presenterar sig.


Här har han avlossat bössan.


Bra upphop och teknik här. Minns särskilt det här skottet. Small i stolpen och jag var rädd att min Canon skulle ha tagit sin sista bild. Jag och kameran klarade sig, som ni säkert märker.


Den stekhete Chrille Wålinder kan också skjuta.


Fogel prövar lyckan. Också bra löd i bössan.


Damerna tränade efter oss. På läktaren hittade jag bl.a. tränarna Hassel, i förgrunden, samt Jögge.


Asp tog med sig familjens hund, Wilma, på ett litet handbollsäventyr. Träffade för övrigt Asp, Wilma och målvaktslegenden Mattis på lunchen. Märkte inte att Wilma slickade mig på låret. Det märkte däremot de andra dårarna. När jag kom tillbaka till jobbet undrade jag vem som hade dragit världens största loska på mitt lår. Då kom jag på att det borde ha varit Wilma. Fick det också bekräftat här ikväll.


Simon har bollen.


Melcher pustar ut i halvtid.


Melcher mot juridikstuderande Persson i kassen. Melcher drog ett njurskott och det blev målrassel.


Simon försöker stoppa Germerud.


Chrille väljer att passa. Förståeligt om ni ser Jepsson längst till höger i bild. Han täcker rätt bra med sin längd. När han dessutom hoppar är det bara att lägga ner.


Axel satsar ordentligt på friläget. Jepsson var först hem för att försvara.


Nu har Fogel fått till en riktigt skön frilla.


Melcher. Kungen på Guitar Hero.


Jepsson i förgrunden. Germerud två stolar bort. Vad dessa bägge herrar har gemensamt är att de båda representerat Lindesbergs a-lag.


Fogel visade stolt upp märkena efter en block han gjorde på Jepsson, som ni kan se lite suddigt i bakgrunden ätandes på en macka.


Inte nog med blocken så hade Fogel haft nåt test för sig i plugget.


Den här stortån, tillhörande den blindtarmslöse Brofjord, har mått bättre. NHK:s Tobbe stampade till ordentligt under matchen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket fint mottagande ni ger min käre son! Ni verkar ha fin stämning i laget.
Och bara ett litet påpekande, han är 199 cm...

Söderberg sa...

Självklart ska det stå 199 cm, Mia. Ber om ursäkt. Jag var noga med att skriva detta i första inlägget om din son. Nu, däremot, vet jag inte vad jag tänkte på. :-)

Rätt ska givetvis vara rätt. Nu är han 199 cm igen. Tack för påpekandet!

Kul också att din son valde att komma hit, för att avsluta säsongen till att börja med. Trevlig son du har, Mia.

Han kommer dessutom att tillföra en massa till laget. Både på och utanför planen.

Hälsa Härnösand!

/Rickard

Anonym sa...

Tycker att Jepsson och Lennartsson är väldigt lika på bilden eller tvärtom, syftar på den när Jepsson sitter och vilar.