lördag 19 februari 2011

Mina vänner-böckerna

Ni kommer väl ihåg dessa böcker? Jag minns att alla tjejerna fick dessa böcker i födelsedagspresent när man var liten. Låg- och mellanstadiet skulle jag tro. De få gånger jag blev bjuden till en tjej på ett kalas så fanns också denna Mina vänner-boken. Innan man lämnade kalaset var man tvungen att fylla i de där två sidorna. Rätt omfattande frågor så man blottade sig rejält.

I fredagens SN-bilaga (den heter Fredag) hittar man Andréas Asp i ett liknande frågeformulär. De har alltså, i det här fallet, ringt upp Aspen för att be han svara på typiska frågor från Mina vänner-böckerna. Han var ju faktiskt jäkligt rolig på en av frågorna (den har jag markerat med röd text).

Namn: Andreas Asp
Ålder: 25 år
Bor: Nyköping
Gör: Spelar handboll och jobbar som lärare utöver det.
Hårfärg: Mot det blonda hållet.
Ögonfärg: Blå.
Om jag var ett djur skulle jag vara: En fisk, då skulle jag få leva länge med tanke på hur kompisarna fiskar. (Mattis och Dalin, reds. anm.)
Om jag var en godissort skulle jag vara: Nån som är både söt och sur.
Det representerar mig ganska bra.
En låt jag gärna hör i helgen: Time of your life med Green Day.
En film jag gärna ser i helgen: Får väl slå till med favoritfilmen Braveheart,
den har jag säkert sett 20-30 gånger men den funkar alltid.
En maträtt jag gärna äter en fredagskväll: En laxrätt jag gör i ugnen. Man kan bli bjuden på den men det är ett hemligt recept.
Det här ska jag göra i helgen: Först är det handbollsmatch, sen hoppas jag komma ut och isfiska lite i helgen. Tänkte försöka vid morsans och
farsans stuga vid Vålarö.
Det här önskar jag att jag skulle göra i helgen: Det vore inte fel med en sjudagars till Kanarieöarna. Men man får väl hålla ut till sommaren.


En silhuett av Asp. Ungefär som i gamla ungdomsprogrammet Bullen. Läsarbrevet.

Avslutningsvis stod följande på det lilla Asp-frågeformuläret:

Vill du vara SN Fredags nästa helgvän?
Skriv ett mail till fredag@sn.se.

Fick ett samtal från vice ordförande Fredlund:

Fredlund: Va fan, har Asp mailat SN om att bli deras helgvän?
Jag: Hahaha. Nej, han sa att de hade ringt upp honom. Jag frågade han om det på lunchen igår.
Fredlund: Hahaha. Ja, okej då. Jag har i alla fall tråkat honom för det. Massa SMS.
Jag: Hahaha. Du är bra du, Fredlund! Tråkningar, det är din grej det.

Inga kommentarer: