lördag 12 februari 2011

Snart är det fight!!!

Ja, sitter i soffan och dricker lite kaffe och matchladdar! 12.15 går bussen om allt går som planerat. Mot IVH kom ju bussen över timmen sent vilket jag hoppas vi slipper nu. Men oavsett transportproblem ska vi vara laddade och fokuserade på uppgiften när vi väl anländer i Lindersberg.

Lif Blå ligger just nu några pinnar under kval neråt och vi dansar som bekant limbo under kvalstrecket just nu. Men i och med förlust för Tyrold så har Liffarna klart häng på den platsen som vi så hårt kämpar för att undvika. Det innebär att det inte finns något utrymme för underskattning idag. Som vi kan läsa i Sörmlands idag är vår härförare Asp borta från spel resten av säsongen. Precis som Rille tycker jag att det är märklig fokusering av tidningen. Jag hoppas verkligen inte att det är en faktor som vi spelare funderar över idag. Det var en laginsats som bäddade för segern mot RP sist och det är en laginsats som krävs för att besegra Lif Blå idag. Vi kan inte tro att debuterande Jepsson ska gå in och dynga 15 och vinna matchen åt oss. Samtliga måste leverera!

Vi måste också vara spelsugna som fan! På träningarna har vi ofta tempo och vi ser sugna ut på att göra mål och så måste det vara idag på match också. MEN vi måste använda mer hjärna i vårt spel - både framåt och bakåt! Jag kan se en tendens till för mycket chansartade inspel eller nonchalanta avslut på träningarna och det är ju faktiskt samma problem vi har på matcherna. Bakåt smäller vi alldeles för sällan utan förlitar oss på drag i tröjor och sena attacker som bara ger utvisningar. Tufft försvarsspel innebär att vara på rätt plats i tid och smälla samtidigt som kompisen täcker upp. Självklarheter kan tyckas men vi har visat gång efter annan att vi väljer bort fotarbete och istället ska använda biceps i försvarsarbetet. Igång med fötterna gubbs och hjälp oss målvakter!

Det blir förövrigt Emil som startar idag. Trist att nöta bänk såklart, men samtidigt har jag blivit skjuten i huvudet de två senaste mötena med Lif Blå så kanske är det lika bra att det är Emil som står... Är annars redo att hoppa in och använda både armar, ben, bål och huvud för att hålla bollen ifrån nätmaskorna!

Jahapp, en timme kvar till avfärd och tveksamt att någon i laget läser det här inlägget innan. Borde väl författat nåt igår kanske, men jag var så het på Black ops. att det inte fanns någon möjlighet att hålla mig från xboxet. Haha, kände ändå att jag ville skriva ner det för att själv få ut lite slaggprodukter. Jag ser fram emot matchen och tror på oss! IFK HEJA!

Inga kommentarer: