torsdag 24 februari 2011

En ren och skär utskåpning

Vet egentligen inte om det finns så mycket att rapportera om efter torsdagsträningen mer än att vi, ovanligt nog, fick värma upp med fotboll. På en torsdag. Märkligt men kul. Det är ju alltid kul med fotboll på uppvärmningen och det vet ni vid det här laget.

Hur det gick? Hahaha. Vi, det äldre laget alltså, vann med 7-0.

Vi testade en helt ny taktik. Treijner fick överge sin position som brytsäker back/mittfältare och istället ställa sig i målet. Precis som i handboll alltså. Där kom han verkligen till sin rätt och vi andra levererade framåt kan man säga. Jag själv hade en genomskärande passning fram till Melcher som i princip fick öppet mål. Han förvaltade smörpassen väl. En sådan magisk passning som egentligen bara Foppa klarar av i hockeyn. Då kan ni se det framför er kanske? Ögon i nacken om det kan hjälpa er på traven.

***

Imorgon är det generalrepetition inför det viktiga mötet med Tyrold på lördag. Jag är tokladdad för ännu en träning. Fjärde handbollsträningen för mig imorgon den här veckan nu och än så länge har jag ingen känsla av att behöva amputera vänsterbenet från knät och neråt. Bra känsla va? Jaaa.

***

HK Extra (Heja) har i dagsläget fyra spelare klara till söndagens returmöte mot Kumla HF, i Kumla. Någon från trimlaget som är sugen? Kom igen, någon?

***

Som nämnts i förra inlägget. Missa inte damernas sista hemmamatch nu på söndag. Snackade med tränarna ikväll. Samtliga ordinarie spelare är tillgängliga sånär som på Johanna Haddon i kassen. Julia får helt enkelt se till att hålla i 60 minuter.

***

Fick oväntat besök på lunchen idag. Jag och en jobbarkompis inväntade sushin när Germerud glider förbi utanför med mössan långt neddragen över öronen. Han vände som på en femöring när han fick syn på mig och körde sedan in huvudet i värmen.

- Får man joina?
- Självklart. Stig in, stig in!

Eftersom vi var så snälla tog Germerud på sig att hämta kaffet, som aldrig tycktes bli klart trots att han fick fråga två gånger.

- Kaffet är slut!
- Det är på gång!

5 minuter senare...

- Hur går det med kaffet?
- Det är på gång!

3 minuter senare kommer de ut med kaffet, upphällt och klart. Slutet gott, allting gott. Ännu en lyckad lunch. Vilka nyheter va? Hahaha...

***

Imorgon postar jag mitt bidrag till Årets Handbollsbild.

1 kommentar:

pelle sa...

om jag fick välja årets handbollsbild skulle jag ta din version av ghandi som tänker på vår blogg!! kanonish!