måndag 14 februari 2011

"IFK stormar mot ett kval för att hänga kvar"

Innan jag läste Sportbloggen igår hade jag tänkt skriva någon rad om att jag tyckte det var starkt av journalisten Björn och fotografen Lorant att pallra sig till Lindesberg i det tuffa klimatet för att se IFK lira handboll. Det är ju en bra bit dit samtidigt som det är luriga vägar som dessutom är hala. Även en säkerhetsfråga alltså. Vi har väl heller inte skämt bort SN och alla andra supporters med glad-handboll den senaste tiden så jag blev klart överraskad av deras närvaro.

Nu kom de dit i alla fall och det ska de ha cred för. Kan lätt förstå besvikelsen. Det blir ju svårt att motivera mer utrymme i tidningen efter en sådan uppvisning. Det är bara att be om ursäkt till dem som befann sig på läktaren från Nyköping. Rubriken? Inte mitt påhitt men den kan ni läsa mer om på länken här ovan.

Inga kommentarer: