torsdag 10 februari 2011

Handbollsfredag och mer Svarta Boken

Nu har jag kommit över ljudloggan till nästa veckas radioreklam för Handbollsfredag. Det är, för närvarande, lagets hetaste spelare som pratar och han har varit het rätt länge nu. Jag ämnar lägga ihop ett bildspel med denna ljudlogga så ni får ta del av radioreklamen under nästa vecka. RIX FM kommer den att gå på, som vanligt.

De som gör denna proffsiga reklam heter Bartos Media. Samma företag ligger även bakom denna fräscha logga.



Ni kanske redan har noterat det nya utseendet på bloggens banner?! Det ytterst läckra "VI FINNS!" är nu utbytt mot det mer moderna "HANDBOLLSFREDAG". Detta koncept är alltså något som körs här i Nyköping och handbollen för herrlaget. Hemmamatcher spelas på fredagar kl 19:30. Detta innebär, för det mesta, en nästintill fullsatt Nyköpings Sporthall med mycket känslor, gap och skrik. Bra arrangemang från ideellt arbetande föreningsmänniskor. Det finns framtida planer för det här med Handbollsfredag. Vi ska inte gå in mer på det här och nu.

***

Som rubriken på inlägget antyder skulle det också handla om Svarta Boken. Felsägningar alltså för er som inte hängt med. Jag har bara naggat lite sådär i kanten av den här boken hittills. Den kommer aldrig, i den här publiceringstakten, att ta slut så ni kan vara lugna. Många roliga inlägg återstår alltså.

Märkligt att jag aldrig är med i den här boken. Jaja. Åker jag på en felsägning lovar jag att dra ut den här.

Den här gången har vi ett axplock med profiler som bröderna Asp, City Gross starke man och V9:an Johan Lennartsson som snart, p.g.a. bloggens frontning, är lika känd som ICA-Stig, eller ICA-Jerry om ni så vill. Jag tror dock att Lennartsson har större potential än så. Finns liksom inga gränser. Spänstige V6:an Axel är med. Den blivande civilingenjören "Bingo" Svensson har förekommit några gånger tidigare. Han platsar även i detta inlägg. Gamle tränaren och spelaren Jacke Sundberg är vi vana vid i detta sammanhang. Min kantkollega Jeppe Göransson visar prov på talang, liksom Svarta Bokens mästare - Simon.

2006-05-12
- Jag vill ha en stor glasskula!
- Det är lugnt, mina kulor är de största.
Hampus delar tydligen med sig av fler kulor än glassen. Hampus sommarjobbade på glasshaket Aktersnurran och tog emot en helt vanlig kund.


Hampus gillar sommar, sol och sjö.

2006-03-24
- Jag pratade med Calle Steen idag.
- Va? Han är ju i Karlskoga!
Andréas Asp svarar. Avd. det finns inga telefoner i Karlskoga.

En vecka senare var det dags igen...

2006-04-01
- Jag cyklade i motförsbacke och uppvind.


Mästaren på att lyssna efter felsägningar. Kan, uppenbarligen, åka dit själv också.

City Gross-Johan bjuder på underhållning...

2006-04-01
- Jag vävar inför gymnasiet. Lennartsson bävar för...

- 3 plus 8 blir 5. Inte konstigt att han ”vävar” inför gymnasiet.

2006-05-04
- Du sa ju att 3 plus 8 blir 5!
- Nej, jag menar ju 15!
Lennartsson, mattesnille.

- Nej, sugmärket var på andra halsen. Lennartsson halshuggen eller tvåhalsad.


Hur viktig Johan är i City Gross korplag i fotboll är oklart. På fotbollsuppvärmningarna vet vi dock att han är en artist av sällan skådat slag.

2006-04-20
- Vilket datum är den 29:e april? Axel ställer en svår fråga.


Axel njuter av sommar och maskrosor.

2006-04-23
- Ska du ta med dig hela jackan? Svensson tycker visst att det räcker med halva jackan. Ska man bli/vara civilingenjör gäller det att vara tydlig, rak och exakt. Några tvetydigheter får inte förekomma.


Svensson, "Bingo" även kallad, draperar sig gärna med en cowboy-hatt och ett par urcoola solbrillor.

2006-05-09
- Åh fan, jag trodde jag hade den på trådlös. Jacke, när telefonen vibrerade.


Här pratar Jacke i en trådlös telefon. Ser det ut som i alla fall.

2006-05-11
- Vi plockade skräp på Bergshammarsvägen.
- Använde ni kvastar då?
Jesper Göransson, avd. klisterkvastar.


En rolig skit, den här Göransson.

SVT:s Mästarnas Mästare känner ni säkert till. I IFK finns det många mästare men det finns bara en Mästarnas Mästare - Simon Skuthälla.

Simons parad med fyra fantastiska felsägningar på 10 minuter!

- Måste jag betala fem timmar varje gång det har gått 24 timmar? Om en tjänst till mobilen, tidsavdrag.

- Det här är ju Vättern... nej, Vänern. Strax utanför Finspång, avd. nya kartor.

- Vilken ung kille, han övningskör säkert. En kille som sitter själv i bilen som kör om.

- Vi kan ju åka till McDonalds i Kista. I Norrköping, den här gången ville Simon tydligen gena hem via Stockholm.


Den lurige M9:an bär här en likadan t-shirt som Berra hade i Sällskapsresan. Klassisker till film.

2 kommentarer:

pelle sa...

Grymt snygg logga får jag säga! Kul med den svarta boken också. tur att man är så sen in i förenignen att man inte hamnat där än! (vad jag vet iaf!) men en å annan groda har väl hoppat ur ändå iofs.

Vad är det för fantastisk sida som silwing ska ha rille? kan du inte länka här i kommentaren är du bussig! peace

Söderberg sa...

Det är Silwings nya klubbsida, samma adress som tidigare:

www.silwingtroja.com