tisdag 8 februari 2011

Omgång 18

Mellan fredag och söndag avgörs omgång 18. Här har ni mina kommentarer.

HK Eskil - HK Tyrold (Fre 11/2 kl 19:30 i Eskilstuna Sporthall)
Eskils tapp av Tverin till DIF var tungt. Fast det är inget som Tyrold har någon större glädje av. Eskil är fortfarande ett stabilt lag med två mycket bra målvakter och en väldigt säker V6:a i Adamsson. V9:an Adolfsson stegar på och gör det jobbigt för motståndarna. Om nu inte Holmberg är avstängd i Tyrold kommer han få det svettigt som H2:a.

Det här kommer bli en säker seger till Eskilstuna.

Mitt tips: 35 - 22

RP Linköping - Skånela IF (Lör 12/2 kl 13:45 i Linköpings Sporthall)
Skånela kan bara inte förlora här. Om inte RP tar vara på sina lägen och minimerar sina tekniska fel så blir det stora siffror. Syftar på matchen mot oss när de brände många bra lägen. Jätten Robach och hans kollega Khachab brukar kunna stänga igen. Det gör de inte mot seriens bästa lag, inte som de gjorde i bragden borta mot Skånela.

Mitt tips: 23 - 31

IVH Västerås HK - Täby HBK (Lör 12/2 kl 14:00 i Bombardier Arena Hall A)
Hammarby spelar torsdag och söndag. Skulle inte tro att de kommer med ett Real Täby här. Bröderna Pettersson och jättarna på linjen lär Bokens gäng få räkna med. Någon med elitseriemeriter till såklart. IVH vinner ju detta men de har tur som får möta Hammaräby i detta läget.

Mitt tips: 36 - 28

Lidingö SK - Ricoh HK (Lör 12/2 kl 15:00 i Gångsätrahallen)
Tåget har nog lämnat perrongen för Lidingö, tyvärr. På deras återstående fem matcher har de bra chans att vinna två, enligt mig. Ricoh är en av dem. Lif Blå, borta, är den andra. Fast fyra poäng till räcker inte för fortsatt spel. F-n då. Gillar Lidingö. Även fast Boqvist är en mardröm för mig. Om inte Quinones spelar har de bra chans. Skulle de också, av någon anledning, sakna Järeholm vinner de hemma med hjälp av Lidingömorsorna. Dags att gripa det sista halmstrået nu Sonny, Huzze, Lind, Boqvist och gänget!

Mitt tips: 26 - 24

HK Lif Blå - IFK Nyköping (Lör 12/2 kl 16:30 i Lindesberg Arena)
En måste-match för bägge lagen. Vi har vunnit samtliga matcher mot Lif Blå under seriespel de senaste åren. Det, mina kära lagkamrater, är historia nu. Lif Blå vill visa alla hemma i sin borg att de kan spela handboll. Bredd och spets kommer dock att avgöra till vår fördel. Match i matchen blir Jepsson i IFK mot sitt gamla lag, Lif Blå.

Jag åker med i storbussen, ja ni läste rätt, det blir storbuss! Eller? Inte Ricohs lyxkonferenslokal på hjul men ändå. Blir det stadsbuss så blir det. Lite filmning hoppas jag mäkta med så att det kan bli ännu en skön produktion från South Pix. Jepssons debut, som dessutom blir mot sitt gamla lag, är hela handbolls-Sverige värda att få se. Inte minst hans fans uppe i Härnösand med Mia i spetsen.

Mitt tips: 25 - 30

HK Silwing/Troja - Irsta HF (Sön 13/2 kl 14:00 i Högdalshallen)
En tokintressant match mellan de som har Sveriges fräschaste handbollswebbsida och de som, ja... ja, vad är det för speciellt med Irsta egentligen? De ligger högt upp i tabellen men har plumpat lite då och då så man undrar hur det står till där. Jag tror att Vestis rutinerade herrar tar två poäng här. Inget snack om saken.

Mitt tips: 32 - 28

Inga kommentarer: