torsdag 24 februari 2011

Ditt och datt

Ännu ett nytt land och stad har hittat in till bloggen. Den här gången kanske det är den gamle hitmakern Dr. Bombay? Ja, det kanske är så... S.O.S, the tiger took my family...tralalalalaaaa. Eller kan det möjligtvis vara Gandhis spöke som surfat in?


Det kanske vi aldrig får veta men någon från Indien har i alla fall varit inne här idag.


***

Undrar hur Asp har det i Skövde idag? Brottas han med Äpplet och M6-Nilsson? Hur är stämningen där på stadens torg? Det annars så starka hemmalaget låg under med 14-4 i halvtid mot Täby. Jag kan inte släppa det. 4 gjorda mål på en halvlek!!! Vågar man, som handbollsspelare, gå ut på staden en dag som denna?

***

En riktigt cool intervju är gjord med en riktigt häftig handbollsprofil. Klockrent är ordet. Kommer inom kort.

***

Det ryktas om att jag har bra chans att, med min enkla utrustning, vinna titeln Årets Handbollsbild. Vinnaren koras på Handbollskryssningen. Jag mot pressfotograferna och proffsen. Återstår att se ifall mitt bidrag platsar bland de 30 bästa som får ställa ut på kryssningen. Juryn har ju lite sport, handboll och erfarenhet i bagaget, eller vad säger ni om:

- Christer Thelin, VD SvHF
- Hans Pekkari, VD TV4 Sport
- Johan Lindvall, Svenska Spel
- Johan Flinck, Aftonbladet
- Malin Jonsson, GP
- Leif Lindenhall, Alltomhandboll
- Tomas Ryde, expertkommentator
- Johan Petersson, allkonstnär och ägare av Handbollsmagasinet
- Johanna Alm, proffs i Viborg
- Per Johansson, förbundskapten och nybliven EM-silvercoach
- Li Ekroth, styrelsen Stockholm Elithandboll och Handbollskryssningen

***

Jag ska leverera text till IFK-damernas matchprogram nu på söndag. Det är också deras sista hemmamatch så se till att komma dit och kolla nu! HK Eskil kommer på besök. Länsderby. Kan knappast bli bättre än så. Får man absolut inte missa.

***

Videomaterialet från den lilla storbussen till Lindesberg ligger och skramlar på hårddisken. Någon redigering är inte påbörjad. Ett litet embryo till idé har väckts. Ska jag orka göra filmen? Det är den stora frågan.

***

Hampus Asp, bombkastaren i IFK Tumba ni vet. Han är bra rar och omtänksam. Fick just ett sms där han meddelar att han tycker att Treijner & Söderberg är Sveriges skönaste handbollsblogg. Du är skön du också, Hampus!

Bloggen återkommer till Hamp the champ här inom kort. De är ju väldigt nära Elitserien nu, IFK Tumba.

1 kommentar:

Champus sa...

Och det står jag för. Fortsätt skriva pops och house. Kärlek från Tumba