måndag 27 december 2010

Västnytt

Liite avis blir jag allt på grabbarna som hade landslagsstjärnan Lukas på träning idag men mest avis är jag på att de fick lira fotboll på uppvärmningen. Själv har jag - som Rille uppmärksammat - börjat kampen mot att bränna julkalorierna, och bestämde mig för att köra ett pass med HK Lidköping. Det är det nya namnet på min gamla klubb som nyligen gick ihop med de två damföreningarna Kållandsö HK och HK Linne. Den senare klubben har min mor spelat med i högsta ligan och lirat SM-finaler både på junior- och seniornivå. Ja, min mor är svensk juniormästarinna vilket hon blev 1970. Det ni! En rolig anekdot är att hon har spelat 6-7 sm-finaler på seniornivå och förlorat samtliga. En mindre rolig svit kanske... Nåväl det var en passus!

Herrarna i HKL återfinns numera i divison 3 västsvenska norra och har en hedrande andraplats en poäng före Skara. Just nu verkar KFUM Trollhättan ta hem serien då de är obesegrade efter 13 omgångar, men mycket kan ju hända. De två veckorna innan serien drar igång ska hur som helst vara försäsongsbetonade enligt tränaren Andreas Nieroth. Kan säga att det var bra tungt i dag då det inleddes med uppvärmningslöpning utomhus följt av en timmes styrketräning. Den delen hoppade jag taktiskt över... Kom sedan till klockan 19 och tänkte att det värsta skulle vara över. Så var det icke utan det blev istället intervallträning. Efter att ha genomlidigt det var det dags för diverse brüsselsteg, sidohopp och annat smått och gott innan vi fick pusta ut. Riktigt bra genomkörare får jag säga och en välbehövlig sådan.



Den här ytterst attraktiva bilden på tränare Nieroth lyckades jag sno från hemsidan och det var alltså han som agerade slavdrivare på kvällens träning. Får säga att det var bra drag och han tycks ha fått bra ordning på gubbarna i laget. Jäkligt skönt också att LHK-andan har följt med till den nya föreningen och det var på många sätt som att komma hem igen. Idag var det bara två 82:or nere och mig veterligen är det inte fler som kör just nu. Men Micke "Sumpan" Sundberg och Patrik "Hack" Johansson kör vidare vilket är jäkligt kul!

***

Rille har börjat med de där stjärnorna för att markera något nytt och det tänker jag sno också!

***

Skön stämning på träningen idag alltså och hårt tempo! Förra träningen måste ha haft den tuffaste uppvärmningen någonsin då talangfulle målvakten Johan Djup fick lämna den med ambulans efter att ha nått någon form av maxpuls.. Oklart som tusan det där!

***

När jag lämnade föreningen för jaa det är väl snart 10 år sedan hade Christer Homstrand den bästa fysiken. Skönt att det fortfarande är så när man kommer ner nu. Nästan så att man skulle vilja se en löpduell mellan Asp och Holmstrand. Undrar om det går att ordna?

***

Imorgonbitti ska jag iväg till gymmet med mor min för att köra ett pass till. Om jag kommer ur sängen vill säga då jag har kraftig krampvarning i baksida lår. Kanske dags att köra igång med benträningen igen? Om jag hinner ska jag försöka dyka ner till morgondagens handbollspass också då det var riktigt kul ikväll! Ha det gott i stugorna nu så hörs vi längre fram!

Inga kommentarer: