söndag 5 december 2010

Tobbe är redo för Peking

Nu är lånet av Tobbe över som ni alla redan kanske känner till. Underbart men kort. Känns mycket tråkigt. Inte bara för att vi tappar Tobbes kunskaper på planen utan även för den ödmjuka kompis och lagkamrat han är. Tobbe fick också en regelvidrig bentackling av Kacper i Skånela, som träffade nedre delen av låret. En påtagligt rörd Söderberg tog kontakt med Tobbe här på söndagskvällen för att önska honom lycka till i fortsättningen.

Jag: Hur är det med låret?
Tobbe: Jo, tack, det är bra. Lite stelt men ingen fara. Får väl köra en lång uppvärmning så borde det släppa.
Jag: Bra att det inte var värre. Back to Peking nu alltså?
Tobbe: Jajamensan. Nu är det Peking som gäller. Fullt fokus på det.
Jag: Har varit roligt att ha dig här även om det var alldeles för kort tid.
Tobbe: Det har varit kul att vara "hemma" också. Alltid speciellt att lira med IFK.
Jag: När spelar ni nästa match?
Tobbe: På lördag, hemma mot Ljungsbro.
Jag: Tuff och viktig match alltså. Är Liljegren den största stjärnan där, eller?
Tobbe: Fruktansvärt viktig match. Ja, de har ju några grabbar där som är bra men Liljegren är väl bäst.
Jag: Ok. Lycka till med det!
Tobbe: Tackar!
Jag: Nu ska jag kolla på American Pie 8.
Tobbe: Gör så.

Inga kommentarer: