lördag 18 december 2010

Torsk igen

Det här var ju inget kul. Fjärde raka torsken nu. Så många torsk har vi inte haft på raken under våra fyra år i division 1, sades det efter matchen. 31-28 till Täby och jag är inte sugen eller villig att försöka mig på någon djupare analys av den här matchen.

Emil kommer in i kassen och gör flera viktiga räddningar. Till ingen nytta med facit i hand. Otacksamt och tråkigt för honom då det där spelet var värt att bli matchvinnare för.

Germe gör några fina genombrott i första. I andra får han Byrén över sig och får en hjärnskakning med lite blod rinnandes ur näsan. Typiskt när han var het.

Annars var det väl mest Asp mot Täby. Asp mot den här Adam Johansson som på slutet fick rött efter en het ordväxling med Asp. Jävla tönt, eller nåt liknande sades. Asp sa väl några väl valda tillbaka också. Visst hade han jobbat till sig det röda men det hände i slutet så vi vann inte ett skvatt på det.

Jo, just det. Inga utspel som resulterade i några lägen för mig idag. Inga kontringar heller. Svinkul match. Verkligen.

När det var 15 sekunder kvar och vårt frikast ställde jag mig bredvid Dalin.

- Dalin, nu får du ta och spela ut så att jag i alla fall får ta ett avslut den här matchen.
- Jag tror inte att bollen hinner komma till vår sida.
- Det tror inte jag heller.

Vad hände? Axel fick sista avslutet och han gjorde inte bort sig trots att det var hans enda avslut i matchen.

Vi kan inte skylla torsken på någonting. Täby var bättre och vi spelar inte som ett lag. Nu måste vi hitta tillbaka till det som en gång var framgångsrikt i vårt spel.

Kvar att se fram emot nu är väl några läckra videoproduktioner för matchandet läggs på is. Nästa match blir den 9/1 borta mot Sveriges rikaste handbollslag, ni vet de där som åker lyxkonferenslokal på hjul, Ricoh HK. Eriksdalshallen ska matchen spelas i.

Inga kommentarer: