tisdag 14 december 2010

Idag: Norrland del 1 av 3

Bloggen tyckte att det var hög tid att kolla läget med Mr. X, Milad Farshid. En, av många, fruktad handbollsmålvakt i Nyköping. Numera en student i Umeå som spelar lite handboll på sidan av studierna.

Mycket snö i Umeå?
Jo, det har kommit en del snö i Umeå och KALLT är det, kan jag säga. Ingen skön känsla att gå ut när de är -20 och blåsigt.

Att Milad inleder med ett ”Jo” tyder på att han varit i Norrland för länge. Vad är det du studerar till?
Jag studerar till Byggingenjör.

Hur går det för dig med studierna?
Jodå, allting flyter på som de ska tycker jag. Bra stad, bra festliv, bra skola. Det är så topp som det kan bli.


Här kan ni se att "det går bra nu" för Milad.

Det går rykten om att du sladdar omkring i en BMW, trots att du är student. Stämmer detta?
Hahaha. Inga kommentarer.


Profilbild på Milad från en av säsongerna i Umeå HF.

Hur poppis är man som student när man har en bil, BMW dessutom?
Ja du, de är inte många som vet att jag har en bil utav mina skolkompisar så poppis är jag inte. Eller, jag är ju stjärnan, men inte för bilens skull! ;)

Så lätt var det att få Milad att försäga sig. Två snabba frågor på raken. Nu lär du, om inte annat, bli poppis eftersom det här är Sveriges bästa handbollsblogg, *host*. Hur är livet som student i Umeå?
Livet i Umeå är riktigt bra. Den enda nackdelen är att tjejen min bor hemma i Nyköping fortfarande men hon ska ju börja plugga i Ume efter nyår så då blir allt perfekt! :)

Se där. Att säga ”Ume” och inte ”Umeå” är ett starkt tecken på att Milad alltmer börjar bli en ingrodd norrlänning. Beskriv handbollsklimatet i Umeå?
Handboll är ju inte direkt prio 1 i Umeå. Det finns fjollboll och hockey som tar all uppmärksamhet men ja, vad ska man säga, de finns en del människor som är intresserade av handbollen och det verkar som att allt fler människor börjar tycka om sporten!

Vilka handbollslag finns i Umeå med omnejd och vilka divisioner snackar vi om?
UIK: Gick ihop med Umeå HF till denna säsong. Div 3, mestadels studenter och gamlingar men även några junisar som har tagit klivet upp på seniorspel. Det jag kan säga om UIK är att de är ett riktigt skönt gäng med många goa killar i laget. Tycker att dem ska vara med och kriga om en plats till div 2.

Sikeå SK: Div 2. Topplag som består av många unga lovande spelare. Är med och krigar om en plats till div 1 igen. Kommer nog inte ta direktplatsen men kval ska de nog nå.


Här en utklippt Milad från lagfotot med sitt gamla Umeå HF.

Gees gamla gäng, Sikeå, som du nyss nämnde. Har du nåt mer att säga där?
Ja, de har ju fått in en världsmålvakt i truppen. Jag. Fick göra debut med laget mot serieledarna Hornskroken och vi torskade tyvärr. Vi ligger fortfarande i toppen och krigar om kvalplats till div 1. :)

När kommer du till Nypan för lite jullov?
På tisdag är de planerat, så jag hoppas att man får komma förbi och få sig ett rejält pass med dem stora grabbarna! :) Mr. X is back!

Gött Milad. Idag anländer alltså Milad till Nypan. Se upp Sporthallen, Mr. X is back! Tack och lycka till med studierna och handbollsspelandet i Sikeå. Hälsa Pons också! Vill gärna ha en intervju med Pons så om du ser fransmannen stryka omkring i ”Robban” - ta hans e-postadress!

1 kommentar:

Anonym sa...

Inga kommentarer...