fredag 17 december 2010

Svarta Boken

Där har ni något att bita i. Den, inom IFK-kretsar, berömda Svarta Boken. En bok som är fullproppad med citat på helt otroliga felsägningar som sagts av en IFK Nyköpingsspelare eller ledare. Svarta Boken har en lång historia och det finns, så vitt jag vet, även en fullsmetad upplaga från 90-talet. Den jag nu lagt beslag på tar sin början säsongen 05/06 och håller på fram till idag. Den är fullskriven och Asp, som håller i trådarna, har införskaffat en ny Svarta Boken som ska fylla vidare på vad som felsägs säsongen 10/11.

Jag har för avsikt att försöka få ut ett "Dagens citat" ur denna bok men behöver komplettera med några sköna profilbilder på följande herrar, som är frekvent återkommande i boken:

-Jesper Eriksson (gammal spelare)
-Simon Skuthälla
-Johan Lennartsson
-Jesper B Göransson
-Mattias Westerlind (gammal spelare och tränare för något pojklag)
-Fredrik Svensson (gammal spelare)
-Gee
-Niklas "Fogel" Fogelgren
-Milad Farshid (Sikeå SK)
-Jacob Sundberg (gammal spelare och tränare)
-Lars "Biffen" Andersson (gammal spelare och tränare)
-Tommy "Katten" Gustavsson (gammal spelare och tränare i P95)
-Robert Krantz (tränare Norrköpings HK)
-Tobbe Johansson (spelare Norrköpings HK)

Ni som är listade här ovan, se till att kontakta mig så vi får ta en passande bild, förslagsvis i Nyköpings Sporthall under kommande vecka. Viktigt!

Här ska ni få ett par smakprov från 1/11 år 2007:

- Jävla materialare! Sagt av Simon till mig efter att jag ville ha en bättre boll på träningen.

- Ska vi ha en öppen eller sluten omröstning?
- Ja!
Detta bestämda svar kom från vår blivande jurist till målvakt, Emil Persson.

Glöm inte att det är HANDBOLLSFREDAG! Täby kommer ner till Nypan. Avkast 19:30. Kom i tid och fyll hallen. Som jag och Asp sa, i kör, i radion:

- Och då JÄV.....!!!

Inga kommentarer: