tisdag 21 december 2010

IFK i Sörmlandslaget - del 3 av 3

Sist ut i denna intervjuserie är M9:an Martin Pettersson.

Ditt starkaste minne från helgen?
Det kommer nog vara att få uppleva en kul helg och ha lärt känna en massa nya kompisar och duktiga handbollsspelare.

Såg du några blivande handbollsstjärnor i helgen?
Andreas Flodman och Ossian Krödel i Södermanland kommer bli riktigt duktiga och kommer snart spela i Guifs herrlag, skulle jag tro. Andreas är redan med där. Sedan var det en vass V6 i Skåne som var ruskigt duktig. Samtidigt en M9 i Skåne som redan lirat med Kristianstads herrlag. Glömde nästan Henke Olsson. Duktig M9 från Stockholm, tillika Staffan Olssons son, så han har väl hyfsade gener från far sin!

Bästa spelaren i ert lag i cupen?
Ossian i kassen var helt klart bäst under hela helgen. Vilken lirare!

Vilket var det bästa laget ni mötte annars?
Måste nog säga att det var Blekinge, eller Småland. Svårt val!


Martin letar skottläge på träning.

Din egen insats?
För min del har det gått helt okej. Visst kan jag bättre men svårt när man knappt spelat med många av de andra spelarna. Det har gått bra, men inte mer, under helgen.

Vad har du lärt dig av helgen?
Har lärt mig att det faktiskt är ruskigt kul att spela juniorhandboll. Saknar det lite. Synd att det inte finns något satsande juniorlag i IFK.

Några juniorbrudar?
Juniorbrudar får du fråga Brofjord om. Han brukar ha koll på dom!

Några roliga trix under helgen?
Några roliga trix vet jag inte. Lite lurningar och pysningar av madrasser blev det väl men inte lika brutalt som i IFK!

Tackar Martin!

Inga kommentarer: