onsdag 8 december 2010

Dolt nummer, igen...

Vår enda träningsfria vardag är idag. Jag brukar normalt trotsa denna träningslediga dag för att kyssa upp mina biceps på gymmet. Fast idag bestämde jag mig för att vara hemma och ta igen mig. Passa på att kolla på all handboll som erbjuds på TV4.

Här låg jag i soffan och tog det piano. Halvsov samtidigt som jag ändå noterade att Island var lite för bra mot ett orutinerat Norge. Då och då hörde man hur skåningen, från sidan, gastade till. Jag förstod inte ett ord av vad Hedin sa och jag är osäker på om norrmännen förstod något heller. Nåväl. Mitt upp i allt. När jag njöt som mest av denna lediga kväll. Ja, då börjar min mobil att ringa och som den ringde. Den lät högre än vanligt och den fanns inte inom en armlängds avstånd heller. Den låg i hallen på byrån. Jag tänkte både två och tre gånger att den får ringa ut. Jag tar det sen helt enkelt. Grejen är den att det var någon ivrig rackare i andra änden som vägrade lägga på.

Gaaahhh, jag tog mig i kragen och flög upp ur soffan för att kasta mig över telefonen. Innan jag svarade hann jag notera "Dolt nr" i displayen. FAAAAAAN om det är Asp eller Mattis igen, hann jag tänka. Nu har de ju inte hållit på med det där på över en månad och det är lätt två och en halv månad sedan originalet, Skandinavien Water Systems, ringde. Jag bad ju den tjejen att ringa på måndagen istället eftersom hon då ringde mitt i fredagstacosen.

Vad tror ni att det var för fridstörare som ringde mig ikväll och rubbade min dyrbara tid framför tvn? Asp? Mattis? Någon annan?

Här får ni samtalet och vi kan kalla henne för Hanna. Glömt bort vad hon hette:
Skånska tjejen på SWS: Hej, det här är Hanna på Skandinavien Water Systems. Jag ringde dig tidigare efter att ha fått tips från din kompis Emil Persson.
Jag: Haha. Ja, just det. Tack, men du kan stryka mig.
Skånska tjejen på SWS: Så du är alltså inte intresserad av dammsugaren?
Jag: Haha. Nej, det är jag inte. Tack och hej Hanna!
Skånska tjejen på SWS: Ja, tack då.

Ja. Kan ni tänka er. Det var alltså originalet som ringde. Hon ringde ju aldrig mig på den där måndagen. Det var Asp eller Mattis. Hon ringde istället två och en halv månad senare. Det kallar jag uppföljning på hög nivå. Förresten höll jag på att börja asgarva när jag fick höra att det var hon med tanke på allt som hänt. Jag var dessutom bra sugen på att dra hela blåsningen för henne. Undrar om hon hade skrattat? Hahaha. Jo, det är klart hon hade gjort! Hahaha...

Inga kommentarer: