tisdag 21 december 2010

Lite bilder från julbordet igår

Jag slog på stort och drog på ett fullspäckat julbord här igår tillsammans med Asp, målvaktslegenden Mattis och Kurre. Det fanns så många rätter och varianter av rätter att vi blev alldeles yra av alla val som vi ställdes inför.

Tänkte att ni säkert ville se några av de rätter som vi moffade i oss. Bara att ladda för julafton nu annars. Då blir det även en julspecial här på bloggen. En form av fortsättning på alla adventspecialare, kan man med sanning säga.


Lite skönt julpynt.


Mer julpynt.


När grannbordet gick iväg för att ta mer mat kunde jag inte ungå att se på den kvarglömda iPhonen som låg på deras bord.


Eis, bitte!


Loka Citron - Det självklara valet!


Kurre, alltid med ett leende på läpparna.


Myspys vid bordet.


Kan ha kommit från Gränna.


En päroncheesecake. Sagolik.


Nån form av pannacotta, har jag för mig. Slank ner också.


Rökt spädgrisrygg.


Älgytterlår.


Hjortfiol.


Egenrökt älgstek.


Anklevermousse. Det var målvaktslegenden Mattis och Kurre som vågade testa denna delikatess av oss fyra. Asp och jag kompenserade med 20 köttbullar var.


Som ni ser, ishavsräkor.


Olika varianter på larreblarre.


Skagenröra.


Ägg.


Sill i mängder.

Detta var då inte allt. Långt ifrån. Ett mycket bra julbord - Qvarnen!

Inga kommentarer: