tisdag 7 december 2010

Bilder från kvällen samt lite annat

Först börjar vi med lite annat. Jag skrev ett inlägg tidigare ikväll som handlade om vad Asp och Mårtensson hade gemensamt. Det kan vara så att huvudpersonen själv, Asp alltså, är något på spåren här för han bad mig publicera det han nyss skickade till mig på ett SMS.

Asp: Jag säger som Moe, det är inte ens likt! ;-)

Kolla här vad som hände när jag skulle laga mat tidigare ikväll:


Det höll alltså på att gå lika illa för mig när jag öppnade en Créme Bonjour Cuisine-burk (Tomat & Medelhavsörter) som för Santiago Cañizares när han skar sig på en parfymflaska eller som för Karl Corneliusson när denne höll på att skära av sig fingrarna istället för att skiva gurkan.

Vidare kan jag bara hålla med Pelle om det jag berättade för honom under damernas match. Det är några stora och häftiga grejer på gång med denna blogg. Hoppas det blir av bara, eller det ska bli av för ett klartecken ska vara utdelat, så inget snack.

Jo. Jag gled fram till matchsekretariatet och kollade ifall jag såg någon Lisa på Vadstenas matchprotto. Det fanns en Lisa. Måste ha varit bloggar-Lisa från Vadstena som kommenterade i bloggen för ett tag sedan. Var det du? Hade tänkt ta en bild och trixa lite men lyckades inte hitta dig i vimlet efter matchen. Hade varit nice, oss bloggare emellan.



Jag kollade in Pelles länkning till de fem snyggaste målen i CL och omgång sju. Lukas mål var ju riktigt snyggt, det näst snyggaste. Men det snyggaste, enligt videon, borde ha dömts bort. Kom igen domaren! Han är ju NERE!!! Kolla skärmdumpen jag tog efter att ha pausat när han är nere. Bollen har inte lämnat näven. Jag ringade in näven och bollen med rött. Dålig upplösning, jag vet, men man ser tydligt ändå.

Lite bilder från kvällen i Nyköpings Sporthall


Mackan "Moe" Pettersson i grym pose. Jag blev impad av både Mackan och mig själv.


Fräschare bloggkollega får man leta efter!


Julia var helt slut efter matchen. Onkel Fester gav en hjälpande hand.


En av två huvudtränare. Iniesta Hasselkvist hade all rätt i att vara så här glad efter storsegern mot klosterstaden.


Från vänster: Onkel Fester, Falo, Iniesta. Tyvärr ingen skärpa på Falo men får ta idolbilder på han vid ett annat tillfälle.


Jag skulle ta en seriös bild på Iniesta men det var lättare sagt än gjort.


Matchens lirare i IFK. Elina.


Som pris fick hon Utvalda Favoriter från Cloetta. "Smaka gärna" sa Elina. Jag tog en och tackade så mycket. "Ta fler om du vill" sa Elina. Nej, nu är det bra, sa jag och klappade mig om magen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det som inte härdar det dödar!

Lisa sa...

Ja, klart det var jag som var på besök! Om än mer anonym än vad jag hade hoppats på. Haha jasså, hade ju kunnat bli spännande förstås, och kanske gett lite gladare miner på hemfärden..
Ni får väl slänga upp någon bild från matchen istället, och haha, oss bloggare emellan så kan ju nr 14 (m6an, alltså jag) kanske få vara med på ett hörn där istället.

Söderberg sa...

Mycket riktigt, anonym. Jag är på benen idag och kör faktiskt utan plåster också.

Lisa, tyvärr fick jag inga matchbilder. Objektivet räcker inte riktigt för det utan att bränna på mastodontblixten och den skulle nog ha stört er spelare en hel del. Det kan bli så att några rörliga klipp, från matchen, kommer upp. Vår HD-guru filmade lite. Håll utkik!