fredag 3 december 2010

Snöig handbollsfredag

Svinigt kallt i Nypan igår. Termometern stod på -20 C när jag hoppade upp på cykeln för att trampa de knappa 3 km jag har till kneget. Skönt att det bara var -7 C senare på kvällen när jag skulle till träningen. Idag börjar det likna något. Endast -4 C men det snöar för fullt. Tycker inte att det behövs mer snö direkt. Det om det.

Jag mår annars bra idag. Efter Pelles uppiggande kommentar på mitt förra inlägg har jag lagt straffincidenten bakom mig. Jag har tack vare hans kommentar kunnat gå vidare i mitt liv. Känns bra så här när det vankas Handbollsfredag, senare ikväll. 19.30 är ju tiden, som vanligt.

Fick nyligen kontakt med vår arrangemangsansvarig, eller "kärringen som lägger sig i" som hon själv brukar kalla sig. Eller Veronica går också bra. Jag bad om en kommentar till kvällens match.

-Ikväll blir det en 2-poängare.

Hon tror på oss. Alltid! Skönt stöd. Nu skulle hon dessutom upp och kränga mer lotter på Lennartssons City Gross. Åk dit och köp lotter!

Hade också att skönt snack med Fredrik Öjert här på förmiddagen. En av många legender som spelat för IFK. Han och Jacke Sundberg, lika gamla, har haft många gemensamma tricks genom åren. Hur som helst var det roligt att prata gamla historier med Mr. Bean, som han också kallas, den där Öjert. Han bad mig hälsa så gott till alla IFK:are och att vi skulle lycka till ikväll. Själv bor han, sedan många år, i Stockholm men var nu så sugen på handboll igen att han tyckte att det kunde vara värt att åka ner en gång i veckan för att spela med trimlaget. Fint tillskott på dessa träningar om det blir verklighet alltså.

Jag tänkte inte lägga ut några av historierna vi diskuterade. Öjert blev lite orolig och det kan jag förstå. Hahaha. Däremot kanske han återkommer till bloggen för att berättade om någon mildare historia. Det ser vi fram emot!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skriver bara söderberg ?
Hittar inget inlägg på ett bra tag med teijner
bra bloggg :D

pelle sa...

inte bara söderberg! men visst han har en högre frekvens än jag. Kul att du gillar bloggen i alla fall så får jag försöka skriva lite oftare framöver!