söndag 26 december 2010

Så gick det i juldagsfotbollen

Vi blev tre lag. Jag hamnade i det äldsta laget som bestod av:

- Andréas Asp
- Lars Björkman (fd. megatalang i handboll)
- Jag själv (Rille Söderberg)
- Martin Svensson (Taxi 217500 i korpinnebandyn)
- Gusten (gammal handbollslirare som numera bor i Sthlm)
- Jens (okänd bakgrund för mig)

Martin stod i mål samtliga 5 matcher och gjorde det med bravur. Vi vann 3 av 5 matcher. Spelade 2 kryss och det sista krysset, i finalen, ledde till en finaltorsk på straffar. Gee bestämde att det skulle vara sådana här straffar där man får dribbla, som i innebandy. Vi föll på det, skulle det visa sig. Dock vann vi tabellen sett till antalet poäng. Det var det viktigaste.

Tobbe Johansson, NHK, dök aldrig upp. Hampa var där. Sagvan från NBIS i division 2 var där. Kurre var där. Axel var där och vinklade in några "omöjliga" mål. Jag sköt ett stenhårt skott i nättaket på Emma, som stod i mål.

- Ta i nästa gång, Rille, sa Emma!

Det var faktiskt inte meningen att det skulle bli så jäkla hårt men va tusan, mål är viktigt. Taskig känsla från mig dock.

Det var just mot Emmas lag som vi torskade finalen. Jag började med en straffsump och i den andan fortsatte det alldeles för många gånger så vi räckte inte till. Dock var vi det bästa laget i gruppspelet. Det får vi ta med oss.

Inga kommentarer: