onsdag 8 december 2010

Handboll är en kampsport!

Som rubriken säger är handboll en kampsport. Det är också något som vi upprepar i ringen inför varje fight. Kenta skriker då till Tommy Dalin: "Vafan är handboll för något? Dalin svarar då: "En duktig jävla kampsport!"

Var jävligt nöjd med att jag skulle välja den rubriken till det här inlägget när "vi" ledde mot Danmark med 15-9 och då med tre elitseriespelare inne mot det mångt mycket mer namnkunniga danska landslaget. Men så började svenskarna kasta bort lite bollar och vips var det kontakt för danskarna igen. "Det går fort i handboll" eller den klyshiga "Mycket händer i handboll" kunde man ju kanske valt som rubrik istället då. Nu har danskarna vänt och leder med 23-25 och Axnér hojtar om time out-kort. Ja varför inte?

I övrigt sitter jag och stör mig på killen bredvid Axnér, en viss Daniel Kristiansson. Googlade honom och fick fram... inte ett skit! Det enda han är känd för är att han sagt att damtränare inte kan ta ett allsvenskt herrlag i fotboll. Om det är rätt eller ej bryr jag mig inte om, utan jag är mer intresserad över vem som anser att han är lämplig att kommentera handboll i tv? Det är pinsamt vad tunt det låter när han uttalar sig. Axnér försöker ju rädda upp, men blir bara tyst ibland när Kristiansson sagt något extra dumt.

  • Varför spelar inte Lukas? Detta måste undersökas vidare tycker jag. Robin Andersson har iofs gjort en bra insats.
  • Svenska straffskyttar sökes!
  • Även kompetenta kommentatorer!
  • En mycket intressant diskussion igår i handbollsklubben eller vad den nu heter. Varför går inte svensk publik på handboll? Dålig profilering är väl svaret såklart, men hur löser man det? Det ska diskuteras vidare helt klart!
  • Ekberg bjöd just på en BOSSE!!! Hade dock gärna sett honom göra mål där istället. det står 28-30 nu till danmark med tre minuter kva... fan 28-31!
  • Mycket händer i handboll.... 28-32 typ tre sekunder senare.. bäst jag publicerar nu innan mer händer! I handboll..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Intervju med Fredric Pettersson i en nystartad handbolls blogg.

http://120kgkarlek.blogspot.com/2010/12/fredric-pettersson-monstret-i-world-cup.html

pelle sa...

Tack för tipset! Bra intervju!