tisdag 29 november 2011

Wärn om övergången till IFK Skövde HK

Här får ni en liten intervju med M6:an Robin Wärn och hans övergång till IFK Skövde HK.

Tjenare Robin! Har du lust att ställa upp på några frågor?
- Tjena! Det kan jag absolut ställa upp på.

Vad är dealen med IFK Skövde HK?
- Dealen har varit att jag ska spela matcher med HK Country och även träna en del med både IFK Skövde HK och HK Country. Det är inte sagt exakt hur många matcher det kommer bli så det får vi se, hur många det blir till slut.

Det går bra för dig och HK Country. Vad tycker du att ni har lyckats bäst med så här långt?
- Jag tycker att vi har hittat rätt så bra bakåt ju längre säsongen gått och det leder även till ett bättre kontringsspel. Sedan är det många som spelat ihop tidigare, t.ex. i juniorlag i IFK Skövde HK, så vi känner varandra rätt bra redan innan säsongen.


Robin Wärn. Bild från HK Countrys webbsida.

Din tränare i HK Country, Tommy Leo, har väl redan förklarat men du får gärna förklara också varför du tillbaka i IFK Skövde HK?
- Jag är tillbaka i IFK Skövde HK för att tränaren (Henrik Schneider) tycker att jag har någonting att bidra med till laget och speciellt nu när det är 9 matcher under december månad.

Vad säger HK Country om den här övergången?
- HK Country tycker ju att det är tråkigt men glädjs ändå åt mig att jag får chansen i Elitserien och de visste att detta kunde hända under säsongen.

Vem du ser du som den bästa spelaren i division 1 norra (du får välja dig själv)?
- Oj, bra fråga. Har ärligt talat inte superbra koll på alla spelarna förutom de vi mött så den frågan får du nog ställa igen efter säsongen, haha.

Okej! Stort lycka till i Elitserien, Robin!
- Tackar för det!

Inga kommentarer: