måndag 28 november 2011

"Vestis" vill göra division 1 norra bättre

Kanske ska ta och kommentera vår väg- och restid till Pite (ibland blir det Piteå men det beror på min dagsform) på söndag eftersom Sundberg varit inne och kommenterat. Vi spelare tar flyget men tränarduon Sundberg & Dalin kände hellre för 20 timmar på tåget.

Det känns som att vi kommer vara väl förberedda inför detta möte. Vi ska i alla fall inte falla på det taktiska med tanke på deras restid. De lär alltså ha tid att prata en del.

***

Det stör mig rätt mycket att jag inte fått match- och arbetsprotokollet från vår match mot RP IF Linköping förra lördagen. Hoppas deras kansli kuverterat ordentligt och lagt det på brevlådan så jag kan få detta under morgondagen.

Omgång 9 är färdigspelad men omgång 8 släpar. Inte bra!

Jag tycker att respektive kansli borde klara av att skicka in detta så SHF har det senast 3 dagar efter en match. Som det är nu kan det ta en vecka. Varför suga på papprena några dagar extra (heja!)?

***

HK Silwing/Trojas tränare "Vestis" vill göra division 1 norra bättre. Han såg till att scanna in och mejla mig deras matchprotokoll från i lördags. Och han gjorde det i söndags. Grymt initiativ. Om alla klubbar kunde göra samma sak skulle statistiken komma ut ännu tidigare. Men det är helt okej för mig att vänta på SHF:s mejl med dessa dokument också. Bara det inte tar fyra dagar eller längre...

Jag bugar och bockar för det "Vestis" och om du fortsätter med detta vill jag gärna ha arbetsprotokollet också.

***

HK Country leder serien med en pinne där Tyresö IF flåsar i nacken. På lördag möts de - i Tyresö.

***

Var och såg Caperiotumbas hemmapremiär mot IK Sävehof. 14-31 blev det då. På onsdag möts de igen och fler än 14 mål lär nog Asperiotumba mäkta med. Skrälläge nu med tanke på hemmalagets tredje match på sju dagar?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Såg att Skickliga M6:an från HK Country Robin Wärn är tillbaka i Skövde! Blir ju en rejäl försvagning för Country!

pelle sa...

Stämmer! Övergången ligger på handboll.info.

Vi får se om det påverkar deras kvalitet framöver!

Anonym sa...

Hmmmm!! Såg Cap.Tumba mot Alingsås förra veckan!!! Undrar därför hur de över huvudtaget kan göra mer än 14 mål mot kvalificerat motstånd??