onsdag 9 november 2011

Kontringsövning från igår

Förstår att många av er, inklusive jag själv, väntar järnet på skytteligan från omgång 6. Han jag samarbetar med på SHF är/har varit sjuk några dagar så jag har ännu inte fått matchen HK Eskil - Täby HBK. Hoppas han kryar på sig snart.

***

Då undertecknad är klenare än vanligt pumpade jag istället armhävningar när de andra körde kontringsövningar och hade straffturnering igår. Mellan alla dessa armhävningar hann jag också med att plåta lite.

Jag monterade på megablixten och skickade på en bild precis när Melcher Melchersson sköt mot Persson i kassen.

- Tack som fan för den blixten Söderberg, dundrade Persson.

Han fick till svar att jag ville ge Melcher ett litet handikapp. Precis då gick också Jacke förbi och fick sig en kyss av blixten. Oklart om det var just den han irriterade sig på eller om han inte uppskattade att jag fotade lite allmänt sådär.

- Ta väck den där! sa han irriterat och gjorde en rörelse med armen.

Efter den bilden monterade jag ner blixten och körde utan, i Sporthallens dunkla ljus, med mitt icke ljuskänsliga objektiv. Så bilderna blev också därefter, suddiga och dassiga. Men bilder blev det allt.


"Balic" snubblade och Amel fick sedan en säker transportsträcka fram till avslutet.


Mackan trixade och fångade för det mesta bollarna med en hand i kontringarna. Precis som Guif-Zacke brukar göra.


Och här gjorde han det igen...


Men inte här. Bägge tummarna bakom.


Fast här laddade han för en enhandsmottagning igen.


Amel mot "Balic". De bägge Balkan-lirarna mot en stundande duell där "Balic", i rött, kostade på sig ett leende. "Nu ska han få", tänkte han.


Amel gick för ett kullager...


...och "Balic" var med på noterna, trodde han, men Amel slank sedan förbi.


Martin i friläge mot Persson i buren.


Martin, igen, satsade mot Brofjord...


...och hittade en lucka.


Mackan med tummarna bakom. "Berka" var nära att hinna ikapp den där gången.


Persson x:ade mot Martin i hans friläge. "Balic" pustade ut på sidan.


Amel knorrade...


...och satsade hårdare i nästa läge.


Martin och Brofjord.


Amel jagade ett för långt kastat utkast och hade "Balic" jagandes bakom sig.

***

Jag satt och slösurfade sent igår och fick syn på IK Cyrus-tränaren Christian Grönblad på onlinelistan.

Jag: Klurar du på taktiken inför matchen mot RP?
Grönblad: Det gör jag alltid!

2 kommentarer:

Brejding sa...

Nu är truppen uppe med bilder och info.

Www.tyresoif.net

Söderberg sa...

Grymt Brejding!