fredag 25 november 2011

Statistiken får vänta

Efter fem vardagar saknas fortfarande match- och arbetsprotokollet från RP IF Linköping - IFK Nyköping. Det är den matchen som kommer att slutföra omgång 8.

Tyvärr bjuder jag då heller inte på någon skön statistik. Den får vänta tills omgång 8 är komplett.

***

Jag tog till mig en av kommentarerna där en läsare önskade att jag samlade in alla spelares positioner. På så sätt kunde jag lägga ut heta listor på exempelvis vilka fem V9:or som gjort flest mål, eller har högst målsnitt. Ja, möjligheterna är många med en sådan parameter i statistikfilen.

Så, nu har jag fått in denna information från alla lag utom Sollentuna HK. Hoppas tränare Waltin kollar mejlen.

***

För att göra det enkelt har jag bara tagit en position per spelare. Vissa spelare kör på lite olika positioner. Som Philip Claudius i RP IF Linköping (V6 och M9), för att nämna ett exempel. Han får glida som V6:a i statistiken. Kan bli lite orättvist när sedan Blomkvist och Sjöö kommer tillbaka. Men det skulle bli tungt att ha en parameter som säger V6/M9 och få med en sådan när jag sorterar alla som bara har V6 eller M9. Visst, det skulle gå att ha flera kolumner för spelare som spelar på både två och tre positioner. Men då skulle "Palmen" i HK Silwing/Troja bli galen på mig eftersom han sedan måste koda om sin läckra skytteliga på deras webbsida. Han har redan fått koda om en gång med tanke på att jag utökat med denna parameter.

Jaja. Om någon fått fel position i dagsläget och sedan återgår till sin mer normala position längre fram får ni höra av er till mig så ändrar jag.

Och jag hoppas att ni gillar upplägget!

Inga kommentarer: