måndag 21 november 2011

Ingen mera SN för min del!

Nej, jag ringde och sa upp min prenumeration på Sörmlands Nyheter (SN). Slog upp tidningen för att läsa om vår match borta mot Linköping men kunde inte hitta artikeln. Fann den till slut sidokolumn som en jävla dödsannons.

SN har tidigare år haft en jättefin bevakning av oss åtminstone under säsong. För tre år sedan var de med upp på norrlandsfighterna och aldrig att de missade en match i Stockholm. Men i år har de tydligen bestämt sig för att handbollen är en marginalsport. Märkligt kan tyckas då vi trots motgångarna drar fulla hus och hade över 500 personer på läktaren senast. Jag förstår faktiskt inte riktigt hur tankegångarna går på sportredaktionen på SN. När det var derby här hemma senast och Eskil var på besök hade vi över 600 på läktaren. Trots det fick bissarna fotboll mer uppmärksamhet för att nån snubbe provtränade med dem. Det var tydligen viktigare. . .

Kanske är jag fånig som reagerar såhär men jag blir besviken och förvånad över bristen av intresse från SN:s sida. Att det inte går så bra för oss nu kanske är anledningen till att vi blir bortprioriterade. Men om SN är en medgångssupporter så kan jag vara utan den tidningen. Vi hade över 500 underbara supporters på vår sida förra fredagen mot Ricoh och det betyder fan så mycket mer för mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag använder SN bara när jag ska torka mig i stjärten.