tisdag 22 november 2011

Uppföljning av tipsen från omgång 8

Det gick ju nästan som jag hade tänkt mig. Förutom att vi inte lyckades i anfallsspelet.

IK Cyrus - Strömnäs GIF 28-23 (Mitt tips: 36-23)
Jo, men den här matchen gick ju hem vad gäller bortalagets målskörd. Men IK Cyrus var illa ute ett tag där.

Tyresö IF - HK Tyrold 37-20 (Mitt tips: 35-26)
Hade rätt bra koll här också men där Brejdings gäng drog ifrån duktigt efter lika i halvtid.

RP IF Linköping - IFK Nyköping 30-16 (Mitt tips: 25-27)
När man inte lyckas göra mål är det svårt att vinna. Vi spelade bra bakåt men det låste sig framåt samtidigt som Rosén var en jätte i målet.

Ricoh HK - Täby HBK 28-20 (Mitt tips: 34-24)
Tänkte att det skulle skilja 10 bollar. Det gjorde det nästan.

Sollentuna HK - HK Country 24-26 (Mitt tips: 21-35)
Alltså inte bara vi som hade problem med Mattelin. Antar att det var han som stod för Sollentuna HK. Starkt av hemmalaget att få topplaget HK Country att darra. Som jag förstått det var väl inte domarna på topp heller.

HK Eskil - HK Silwing/Troja 30-21 (Mitt tips: 32-24)
Ja, ungefär som jag trodde då. Fortsatt serieledning för HK Eskil.

***

Pelle, såg att du visade vägen med uppsägning av prenumerationen. Har tänkt på det halva hösten men dödsannonsen, som du skriver, efter RP IF Linköping-matchen var droppen. Jag gör som du gör. Sedan att jag noterades för ett mål var dock förbannat roligt. Alltid kul att göra mål. Men inte så kul för vår andre Rikard som berövades sitt mäktiga mål.

Va fan, kom igen, jag var ju ledare!

Nä, tur att vi har vår publik. Stadigt över 500 personer trots att vi kämpar på i botten. Det räcker för mig.

***

Omgång 8 tjuvstartade den 13 november mellan IK Cyrus och Strömnäs GIF där bortalaget hade bra häng men föll på slutet.

Snappade upp en liten grej av matchprotokollet och undrar därför om det gick hett till mellan IK Cyrus H9:a Carl-Johan Karlsson och någon i Strömnäs GIF? Min store och rejäle vän Rickard Jonsson kanske? Var det du eller någon annan som slet sönder Karlssons matchtröja?

Anledningen är att det står att Karlsson både hade nummer 6 och 9 i matchen. Ett eventuellt tröjbyte där alltså, om det inte blivit något annat tokigt med matchprotokollet.

2 kommentarer:

Rickard sa...

Haha, din kloka gammla räv.
Jag är slet inte sönder tröjan.
Men jag påpeka för domarna att carl-johan hade blod på trjöan, det var inte något illa menat med det. Tyckte bara att det blev lite mycket jobb i zon3. Resultatet av det hela var: 1,30min mindre jobb i zon3, sen hade han en ny tröja

Söderberg sa...

Haha, Rickard. Visste väl att det var du som låg bakom. Smart! Rutinvila på den alltså! ;-)