torsdag 10 november 2011

Caperiotumba tog historisk seger

Asparnas Caperiotumba tog igår en historisk seger i Elitserien under det nya klubbnamnet och den kom mot Redbergslids IK på bortaplan. Segersiffrorna skrevs till 28-26 där Hampus Asp noterades för två mål. Brorsan Andréas spelade bakåt och nu har laget ordentligt häng på lagen som ligger ovanför i tabellen på kvalplatserna.

Grattis Andréas! Hur gick det för dig?
- Yeah! Jag spelade bakåt hela matchen och det gick grymt bra.

Hur känns ryggen?
- Trött i den nu men det blir vila fram till söndag och sen får Skövde smaka.

Låter fint det!

***

IK Cyrus vann klart hemma mot RP IF Linköping när omgång 7 tjuvstartade igår. Efter 16-12 i halvtid ökade de sedan på i andra och vann klart med 34-25. De tre bästa målskyttarna i respektive lag:

IK Cyrus: Tobias Andersson 7 (1), Roger Elf 7, Carl-Johan Karlsson 6.

RP IF Linköping: Petter Wåhlin 7, Hampus Nygren 4, David Näsman 4.

***

Växlade några ord med tränare Grönblad i IK Cyrus som delade ut sina plus till hans lags stentuffa 6-0-försvar där 3:orna var lysande. Målvakten Markus Genestig stod återigen för en helgjuten insats och kom upp i 48% i räddningar. Grönblad var mindre nöjd med spelet i 6 mot 5. Han passar också på att ge beröm till domarparet, trots att han skällt på dem 348 759 gånger innan. De höll en jämn och fin nivå och var samtidigt ödmjuka där det gick att diskutera.

Apropå domare så tycker Grönblad att de hållit en bra nivå i alla matcher de spelat i höst, även i de som laget fått stryk i.

***

Min kontakt på SHF verkar fortfarande vara sjuk, tyvärr. Så inget match- och arbetsprotokoll har ramlat in idag heller från matchen HK Eskil - Täby HBK. Känner att den här skytteligan, och all annan statistik också, är rätt skönt att slänga in på bloggen lite då och då. Siffror och tabeller är helt fantastiskt intressant.

4 kommentarer:

Magnus sa...

För skytteligans skull finns målskyttarna här:
http://www2.idrottonline.se/TabyHK-Handboll/Foreningen/Arbetsrum/HerrarAHerrjuniorer/Nyheter/Langemedmotserieledarna/

Och här:
http://www.laget.se/HKESKIL_/1743-nyhetsarkiv-item-133800.html

I brist på matchprotokoll som jag tycker borde finnas till bestådan online på förbundets hemsida.

Söderberg sa...

Jag har tidigare sett att vissa lag visar målskyttar efter matcher, och detta innan jag fått dessa protokoll. Anledningen till att jag valt/väljer att inte plocka dessa är för att det är en del annan statistik som ska föras in också och det känns onödigt att hatta och göra allt i omgångar. Jag har också kollat detta någon gång och sett att det varit fel bland målskyttar på webbsidor och det är också en faktor till att jag väntar in protokollen.

Men du ska ha tack för ditt engagemang här Magnus!

Magnus sa...

Då förstår jag, ingen fara :)
Nu har det ju löst sig oxå så!

Söderberg sa...

Gött!