torsdag 15 mars 2012

Uppföljning av tipsen omgång 21

Det slutade med att jag fick rätt segrare i 4 av 6 matcher. I vanlig ordning prickade jag inte in några resultat.

IK Cyrus - HK Country 27-31 (Mitt tips: 29-30)
Hemmalaget käkade sig ikapp mot slutet men HK Country hade kontroll. Jag var inte helt ute och cyklade med målskörden för respektive lag. Som vanligt öste Joacim Kihlberg in mål för IK Cyrus (9 stycken). Hos bortalaget färgade alla tre på niometer, från vänster: Eirik Rolid 8 (1), Stefan Krantz 8 samt Mikael Malmström 6.

***

IFK Nyköping - HK Silwing/Troja 24-32 (Mitt tips: 28-27)
I vanlig ordning är jag ytterst partisk och tippar aldrig några förluster för vårt kära IFK. Nog för att Högdalsgänget är formstarka men jag trodde faktiskt att vi hade chansen. Nog för att vi "bara" låg under med 10-19 i halvtid, tack vare två straffmål av Marcus Pettersson där på slutet, andades vi hopp. Men efter att Daniel Gustavsson satte 10-20 direkt i andra kändes det mest som att vi skulle se till att inte bli helt förnedrade.

***

Täby HBK - HK Tyrold 37-32 (Mitt tips: 29-32)
Erik Sten gick mållös men istället öste övriga spelare in målen där topparna var Gustav Nyberg och Rickard Oskarsson med sina 9 vardera. Jag hade rätt antal mål på bortalaget och det tackar jag bland annat Linus Pellas för som gjorde 11 mål. Om han ska ha en sådan utdelning mot oss på söndag gäller det att vi håller ordentlig koll på övriga spelare.

***

RP IF Linköping - Sollentuna HK 27-25 (Mitt tips: 37-19)
Alla lag gör sina plattmatcher under en säsong. Att det bara skulle bli vinst med 2 bollar för RP IF Linköping hade knappast någon trott. Inte ens bortalaget skulle jag tro. Här var jag inte nära i någon ände med målen utan jag satte bara den lågoddsade hemmasegern.

***

Ricoh HK - HK Eskil 33-25 (Mitt tips: 30-27)
Inte så tokigt får jag väl lov att säga. Hade, som ni ser, kalkylerat med ett jämnare resultat. Nu satte helt plötsligt V6:an Johan Henricsson 6 mål. Men varför är jag förvånad när han gjorde det för tredje matchen i rad.

***

Tyresö IF - Strömnäs GIF 44-26 (Mitt tips: 37-24)
En ordentlig målexplosion som jag inte hade räknat med. Starkt av hemmalaget att bara trumma på efter 23 gjorda i den första. Men jag var lite nära på bortalagets målskörd ändå. Den hade säkert kunnat prickats in om inte Simon Karlsson satte personligt rekord för säsongen med sina 12 mål. Tidigare hade han 11 mål som bäst och snittet var 7,2 mål/match.

Inga kommentarer: